2019 | TOP 10 nejočekávanějších knih v angličtině


Už jsem četla několik článků na téma "Knihy, které vyjdou v roce 2019 (v českém překladu)". Nevím, jak vás, ale mě celkem i zajímá co vychází v angličtině. Takže jsem si udělal menší průzkum a vypsala pár knih, které mě opravdu zaujaly. Některé už mají překlad do češtiny jistý. Jiné mají velkou šanci a pak jsou tady tituly, které mají jen pramálou pravděpodobnost, že budou přeložené. Na začátek však zmíním knihy ze sérií, které prostě očekávané jsou a tak nějak se s nimi počítá. Může vám být tedy jasné, že celkově ve svém článku budu mít víc jak deset knih. Řekněme, že správný název článku by měl znít "TOP 10 nejočekávanějších knih v angličtině, které ovšem nejsou ze série".

 8.ledna vychází The Wicked King - pokračování Krutého prince od Holly Black. Mě Kruťas očaroval natolik, že jsem si předobjednala i jeden ze speciálních knižních boxů. Za mě se jedná o jednu z nejlepších knih, které jsem přečetla v roce 2018. I když hodně lidí je z knihy spíše zklamáno. Já to kouzlo našla. Mojí recenzi na Krutého prince si můžete přečíst kliknutím na tento odkaz.

Pokud se nepletu pravidelné vydávání ilustrované Harryho Pottera nabralo zpoždění a v roce 2018 jsem se pokračování nedočkali. Na rok 2019 je však oznámeno vydání Ohnivého poháru s úžasnými ilustracemi Jima Kaye. Český překlad je 100% jistý. Otázkou je, zda ho Albatros stihne zapojit do svého edičního plánu ještě letos, nebo si budeme muset počkat na příští rok.

Fanouškové Raindow Rowell můžou jásat. Chystá se pokračování Nedej se. Ponese název Wayward Son a má naprosto dokonalou obálku. Já sama jsem od autorky četla zatím jen Fangirl, ale postavy Simona a  Baze mi nejsou cizí. 


Ohlasy na knihu Děti krve a kostí od Tomi Adeyemi jsem slyšela spíše více před českým překladem. Čeští knižní blogeři o ní mluví jen málo. Nemám tedy představu jak si kniha u čtenářů stojí. Já sama ji mám však v plánu číst a tak mi přijde rozumné tady nadhodit i datum vydání pokračování v angličtině, které nese název Children of Virtue and Vengeance. Pokud sérii čtete v angličtině kroužkujte v diáři 5. března.

Nebyla bych to já věrný fanoušek Sarah J. Maas, kdybych nezmínila chystané The World of Throne of Glass, které je plánované na 3.září. Pokud se nepletu jedná se o knihu, která shrnuje postavy, místa a kdoví co všechno. Něco jako průvodce celou sérii. Teď nedávno jsem se ovšem četla, že má navíc obsahovat dějové ohlédnutí 10 let po konci poslední knihy v sérii. Takže prostě jasný musthave.

Určitě jsem na něco zapomněla. Na druhou stranu se jedná pouze o okrajový výběr toho co mě osobně zaujalo. Teď už radši ale přejdu ke slibované top desítce nejočekávanějších knih v angličtině, které nejsou ze série. O některých titulech jste už určitě slyšeli a netrpělivě je stejně jako já očekáváte.

_______________ TOP 10 _______________

King of Scars od Leigh Bardugo
Den po mých narozeninách, 29. ledna, má vyjít velice očekávaný začátek nové dualogie z pera Leigh Bardugo, který nese název King of Scars. Jméno téhle autorky je hodně skloňované a je jen málo čtenářů YA fantasy, kteří o ní ještě neslyšeli. Autorka vytvořila svůj svět inspirovaný carským Ruskem a do něj zasadila příběh Griši, Šesti vran a Trnité řeči. Nás čtenáře její universum baví a jásáme, že jedna z postav, která se vyskytovala v předchozích sérií dostane teď svou vlastní. Český překlad je jistý.


On The Come Up od Angie Thomas
Autorka Vypálené nenávisti napsala další knihu, která vyjde 5.února. V On The Come up je hlavní postavou dívka jménem Bri, které je 16 let a jejím snem je stát se slavnou raperkou. Rodina se však ocitne ve špatné finanční situaci a najednou je Briin sen pod taktovkou "go big or go home". Kniha mě osobně hodně zaujala a doufám, že se dočkáme českého překladu.


The Priory Of The Orange Tree od Samanthy Shannon
O sérii Kostičas od Samanthy Shannon se zas tak moc nemluví. Přesto má velice slušnou základnu fanoušků a její knihy jsou po příběhové stránce velice kvalitní. Autorka je často přirovnávaná k J. K. Rowling a i její série je srovnávána s Harry Potter sérií. 26. února nás však čeká její nová kniha The Priory Of The Orange Tree. Pokud se nepletu jedná se o pěkně tlustou stand alone knihu a dojde i na draky. Český překlad potvrzen.


The Mermaid's Voice Returns In This One od Amandy Lovelace
Na začátku března vychází další básnická sbírka od Amandy Lovelace s názvem The Memaid's Voice Returns In This One. Možná jste to nepostřehli, ale O princezně, která se zachránila sama je první sbírka z básnické trilogie. Po princezně následuje čarodějnice a sérii by měla uzavřít právě mořská panna. 
The Near Witch od V. E. Schwab
První kniha v plánované sérii. Nenechte se však zmást, kniha vyšla poprvé v roce 2011. V. E. Schwab je u nás i ve světě velice populární autorkou. Na svém spisovatelském kontě má sérii Archiv, Temnější tvář magie a Monstra z Verity. The Near Witch vychází 19.března.
The Starless Sea od Erin Morgersten 
Určitě jste slyšeli o autorčině knize Noční cirkus. Já jsem se o ní poprvé dozvěděla cca dva roky zpátky a už tehdy se dala velice obtížně sehnat v českém překladu. The Starless Sea je podle všeho taktéž stand alone kniha, kde hlavní hrdina narazí v knihovně na zvláštní knihu. Datum vydání je 15. listopadu.

Crescent City od Sarah J. Maas
Sarah J. Maas po dlouhé době opouští svůj vílí svět a přichází s novým. Máme se připravit na celou hierarchii démonů, anděly a další magické bytosti a zrůdičky. Hlavní hrdinka je jen z části člověk a příběh začíná v momentě, kdy je zavražděn/a její nejlepší kamarád/ka. A jak už to tak v režii Sarah J. Maas bývá, hlavní hrdinka spojí síli s andělem-válečníkem (vsadím se, že bude namakanej a sexy - je to přece Sarah J. Maas xD ). Datum vydání zatím není upřesněné.

A Curse so Dark and Lonely od Brigid Kemmerer
29. února se chystá další retelling krásky a zvířete. Promo hlásá "pro fanoušky Marissy Meyer". Tentokrát se nám střetává pohádkový svět se skutečností. Na prince Rhena je uvalena kletba a z anotace to vyznívá, že prokletím je časová smyčka. Co zlomí kletbu je vám asi jasné. Harper Lacy je však podle všeho teenagerka 21.století. Můj horký tip je, že se tahle knížka objeví v únorovém FairyLootu.


The Storm Crow od Kalyn Josephson
Začátkem července vyhází The Strom Crow, která je prý jak dělaná pro fanoušky Eragona a Temnoty (And I Darken). Mě si druhý zmíněný titul naprosto získal. V recenzi, kterou jsem na knihu četla, si blogerka pochvalovala skvělé vykreslení psychických problémů hlavní postavy. A skoro všichni se shodneme, že obálka připomíná designem obálku Šesti vran. V téhle knize ale máme dvě sestry-princezny a jedna si má vzít prince z nepřátelského království - což už je možná trochu klišé motiv. Já se však speciálně na tenhle titul těším. RC byla součástí prosincového FairyLoot boxu.

Spin the Dawn od Elizabeth Lim
Dívka se převleče za chlapce aby se mohla utkat o post krejčího. A co se bude šít? Tři magické oděvy - jeden ze smíchu samotného slunce, druhý ze slz které uroní měsíc a třetí z krve samotných hvězd. Máme tady obdobu příběhu Mulan (a české pohádky Princezna se zlatou hvězdou na čele). Příběh vycházející z čínské kultury je prý jak dělaný pro fanoušky Sarah. J. Maas Renée Ahdieh. Vydání je naplánované na 30. července.


Tak to je prosím pěkně za mě TOP desítka nejočekávanějších knih v angličtině, které mají vyjít tenhle rok. Přesto si neodpustím a takhle v doslovu zmíním ještě pár titulů - např. chystaný titul Dragon Pearl od Yoon Ha Lee se zabývá liščí magii a hlavní hrdinka je z rodiny měničů. Svého papírového vydání se dočká webový LGBT komiks Heartstopper od Alice Oseman, který si ovšem už nyní můžete přečíst online a zdarma. Když už jsem u LGBT tématu, nesmím zapomenout zmínit I Wish You All the Best od Masona Deavera. Descendant of the Crane od Joan He je asijsky laděná fantasy ve stylu Game of Thrones (a má naprosto úžasnou obálku). Enchantée z pera Gity Trelease je netradiční fantasy zasazená do Paříže roku 1789. Jako poslední zde pak zmíním The Rise of Kyoshi od F. C. Yee - oficiální příběh z universa Avatara: Poslední vládce větru.


Je nějaká kniha v angličtině jejíž vydání v roce 2019 netrpělivě očekáváte?

Komentáře

  1. Pokračování Nedej se?! Páni, o tom jsem vůbec nevěděla, ale mám ohromnou radost. :)) Děkuji za info! Teď budu jen doufat, že knihu brzy vydá i Yoli. <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky doufám <3 A jsem ráda, že jsi se díky mému článku dozvěděla něco nového :)

      Vymazat
  2. Všechny obálky jsou strašně krásné! Já doufám, že se dočkáme ilustrovaného Harryho ♥ Jinak mě furt láká básnická sbírka od Amandy Lovelace!

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se nech Amandou Lovelace zlákat :) Nebudeš litovat♥

      Vymazat
  3. Já si tu Bardugo budu muset nakonec přečíst. A to rychle. Očividně je fakt dobrá, když ji vychází tolik knih a i u nás. Dále mě zaujaly tyto dvě knihy: The Starless Sea a Spin the Dawn. :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se těším hlavně na Spin the Dawn - ta anotace si mě prostě získala ♥ Jinak Bardugo můžu jedině doporučit :D

      Vymazat
  4. Skvělý seznam knih! Z těch co zmiňuješ mě třeba zaujala nová kniha od Angie Thomas, On the Come Up, třetí sbírka Amandy Lovelace či Spin the Dawn.
    Nemám nejmenší ponětí, co ještě se letos chystá v zahraniční za knihy, ale pro mě horkým adeptem na nejočekávanější knihu roku je Nevernight od Jaye Kristoffa. U této knih byl potvrzený překlad do češtiny a na září se chystá v angličtině vydání třetího dílu. Já doufám, že zůstane původní obálka, protože ta je fakt mega boží, a co se obsahové stránky týče, tak tam nemám obavy. Hodnocení na Goodreads je epický a autor napsal ještě s další autorkou trilogii Illuminae, takže není možné, aby tohle nebylo boží. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, na Nevernight v českém překladu se taky těším. Rovněž doufám, že nechají původní obálku (nebo alespoň jednu z těch dvou verzí, které znám). Já jsem zvědavá na všechny zmiňované knihy, ale opravdu hodně mě zaujalo právě Spin the Dawn :D

      Vymazat
  5. Všechny knihy z tvého senzmu mám na tom svém pomyslném taky, tak snad nás nezklamou :) Těším se taky na třetí díl Renegátů. A u nás vyjde pokračování Warcrossu, Temnoty a konečně taky Obsidio :O
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
  6. Proboha, nemůžu se dočkat českého překladu knihy King of Scars!!! Sice bych ji mohla přečíst i v angličtině, ale všechny knihy od Leigh Bardugo jsem četla v češtině...
    Neví někdo, kdy by měl začít vycházet překlad nebo kdy se začne připravovat?

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Popular Posts