Instagram: Základy ze strategie budování značky


Někdo si zakládá Instagram jako odkladiště svých fotek, vzpomínek a zážitků. Někteří míří výš a mají za cíl vybudovat si na Instagramu svou značku. Nemusí se nutně jednat o založení značky za komerčním účelem.

Instagram dobyl první příčky sociálních sítí. Facebooku odzvonilo už pár roků zpátky. Možná ještě pamatujete na boom Snapchatu či Pinterestu. Instagram vzal ze všech populárních sítí to nejlepší a spojil je v jednu dokonalou aplikaci. Uživatelům to ušetří místo na jejich mobilních zařízeních a nemusí neustále přepínat mezi aplikacemi. Všechny služby, co máme rádi, jsou pohromadě na jednom místě. Vlastní galerie, story, stream, ukládání obrázků do online galerie a chat. Co Vám budu povídat, Instagram učaruje nejednomu člověku.

Pokud hledáte článek o tom, jak si vybudovat značku na Instagramu za komerčními účely, jste tady špatně. Pokud Vám jde o to, vybudovat si na Instagramu účet s dobrým renomé, na kterém budete prezentovat sebe nebo například svoji zálibu, jste tady správně. Nejsem žádný expert, ale ráda bych nejen pro začátečníky sepsala, co jsem se na své cestě Instagramové působnosti jako uživatel dozvěděla a co by se mi tehdy do začátku hodilo vědět.


Tady je tedy několik typů do začátku. Tyhle věci by si měl umět zodpovědět každý uživatel, který chce na Instagramu působit ve větším měřítku a posunout se z obyčejné "soukromé" galerie fotek a vzpomínek na další level.

Co chcete prezentovat?
Hned na začátek je nutné si zodpovědět tuto otázku. Jde o vás, vašeho mazlíčka, vaší kytku, milujete knihy, módu, jste umělec a nebo rádi cestujete či brouzdáte kavárnami? Na Instagramu je místo pro všechny a všichni si nakonec najdou svou komunitu, která je přijme a podpoří.

Kdo je vaše cílová skupina?
Pokud jste si zodpověděli vesměs jednoduchou otázku, co budete prezentovat, přichází na řadu otázka, na koho budete cílit. U mě, jakožto bookstagrammera (instagrammer zaměřený na knihy), je to celkem jisté, cílím na všechny knihomoly, čtenáře a obyčejné lidi, kteří přečtou alespoň dvě knihy za rok. Je možné se jakožto bookstagrammer samozřejmě zaměřit např. na určitý žánr. Cílová skupina, ale může být i věková, genderová nebo geografická. Nemusí jít nutně jen o stejné zájmy. Je také na vás, jestli budete cílit jen na český rybníček nebo pojedete světově. Od toho se odvíjí, v jakém jazyce povedete svůj instagram. Český rybníček je sice malý, ale vděčný a je to velká možnost, jak poznat nové lidi z naší domoviny. Světově se sice nabízí možnost a dostat se na větší výsluní, ale svět je velký oceán a je v něm už moc ryb. Nemáte strach, že zapadnete?

Název
Název by měl být originální, snadno zapamatovatelný, srozumitelný a ne moc dlouhý. Také by měl dávat najevo, co lidé můžou čekat od vašeho Instagramu. Zda najdou fotky kocoura Boba nebo účet plný tipů na dobré čtení. Nezapomeňte mít název v jazyce, který je srozumitelný pro vaši cílovou skupinu. V bookstagrammerském rybníčku existuje hromada -bookwormů, knihomolek- a knihomolů- aj. přízvisek v názvu. Sice to krásně ukazuje, co od vás ostatní uživatelé můžou očekávat, ale těch bookwormů a knihomolů už je tolik, že zapadnete a ztratíte se.

Bio
Hodně lidí bio podceňuje. Někdo to používá pro výčet svých oblíbených knih a seriálů, což samozřejmě není špatně. Ač se to nezdá, bio k vám přiláká lidi se stejnými zájmy. Bio vás prezentuje a ukazuje kdo jste a opět zodpovídá otázku, co od vás můžou uživatelé čekat. Můj experiment započal již před pár týdny, kdy jsem v bio použila slova jako "grafik" a "umělec". Od té doby můj účet navštívilo hromada umělců a grafiků. Mnozí zanechali i follow. Takže, jak jsem na začátku napsala, není vyloženě špatně, že v bio máte napsáno, do jaké HP koleje patříte, co zrovna čtete a nebo jaké seriály máte nejraději. Mějte, ale na paměti, že bio by mělo zodpovědět, kdo jste a co nabízíte. Není na škodu zanechat na sebe v profilu kontakt - ideální je e-mailová adresa. Kouzlo osobnosti bude působit, pokud použijete jednoduchá a dobře srozumitelná slova. Instagram nově nabízí i možnost použití aktivních hashtagů v bio, takže není na škodu vytvořit si např. vlastní hashtag. Pokud jsou slova moc dlouhá, neváhejte použít smajlíky.


Pobízejte k akci a buďte sami aktivní
Call to action je důležité pro dobré fungování profilu. Sděluje lidem, proč by měli chtít kliknout na odkaz. Pokud jste si někdy lámali hlavu, proč lidé tolik nenavštěvují váš web, na který máte odkaz ve svém bio a nebo proč nekomentují příspěvky, odpověď je jednoduchá. Nepobízíte dostatečně k akci. Přitom je to celkem jednoduché. Napsali jste nový článek, vydali nové video, pořádáte akci a nebo nabízíte svou knihu ke stažení zdarma? - dejte o tom vědět ve svém bio. Ptejte se na otázky pod svými příspěvky, ale nezapomeňte je sami zodpovídat. A to nejdůležitější, buďte i vy aktivní, komunikujte a reagujte na pobízení k akci.

Nemyslím, že byste se v tomhle článku dozvěděli něco nového, co byste podvědomě už nevěděli. Přesto, ale věřím a doufám, že někomu se třeba tento článek bude hodit a srovná si díky němu svůj účet k lepšímu obrazu svému.

Pokud Vás článek zaujal, dejte mi prosím vědět v komentářích, abych mohla případně pokračovat v psaní dalších článků o Instagramu - zaměřit se na současný algoritmus, úpravu fotek...



Komentáře

  1. Super článek! Dneska je Instagram velice zajímavé téma, které stojí za pozornost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Na téma Instagram připravuji ještě minimálně další dva články.

      Vymazat

Okomentovat

Popular Posts