Malý princ: Převyprávěn pro ty nejmenší čtenáře


Autorka: Agnés de Lestrade | Rok vydání: 2019 | Nakladatelství: Pikola
Anotace: Neobyčejná obrázková knížka a nadčasový příběh, který vypráví o lásce, přátelství a důležitosti pout. A o tom, jak dospět a neztratit přitom naše dětské já. Agnes de Lestrade a Valeria Docampo, mezinárodně úspěšná autorka a ilustrátorka, znovu procházejí mistrovské dílo Antoina de Saint-Exupéryho a jedinečným a velkolepým způsobem ho převypravují. Kniha je určena dětem od 5 let.

Malý princ je jeden z nejznámějších příběhů posledních několika generací čtenářů. Nesmrtelná filozofická pohádka vám buď učaruje, nebo vás nechá chladnými. Já patřím do té první skupiny. Originální verze příběhu z pera Antoina de Saint-Exupéryho mi učaroval v prvním ročníku na střední, kdy se mi ruka dostala poprvé do ruky. Půjčila jsem si ji tehdy od kamarádky a po dočtení běžela do knihkupectví pro svůj vlastní výtisk. Když se mi tedy naskytla možnost, dostat převyprávěnou a nádherně ilustrovanou verzi na recenzi, neváhala jsem.

Pro ty, kdo snad tenhle příběh neznají, je to příběh o letci, který havaruje v poušti a zjeví se mu Malý princ. Vypráví mu svůj příběh - o své domovské planetce, o své jedinečné růži, o ostatních planetách, které navštívil, o lišce, kterou poznal a dalších růží, na které narazil. Také chce po letci, aby mu nakreslil beránka. Jenže tomu moc kreslení nejde. Nakonec však najde kompromis. Jak však cesta Malého prince nakonec dopadne?

Na první pohled strohý fantaskní příběh. Na druhý pohled, při bližším zkoumání a namáhání své hlavinky, narazíte na hromadu skrytých mouder a filozofických otázek. Na jednu stranu jednoduchý a na druhou komplikovaný. Jako celek se před čtenáři skví hořkosladký příběh, který bude svou jedinečností vždy vyčnívat nad ostatní tituly všech možných žánrů a dějových námětů. Malého prince můžu s klidnou duším doporučit všem - malým i velkým.




Za poskytnutí knihy děkuji nakladatelství Euromedia a Knižnímu klubu.
Knihu zakoupíte zde.

Četli jste Malého prince? Jaký na něj máte názor?




Komentáře

  1. Já jsem niky nepřišla Malému princi na chuť. Nevím proč, je to už dávno, co jsem ho četla, ale pravděpodobně budu patřit do té druhé skupiny, kterou kniha neučarovala. :D
    Ale mám doma jedno z vydání Malého prince, které patří mamce, a ta ho přímo zbožňuje. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Popular Posts