King: Věci ne vždycky začínají tak, jak chceme, Důležité je, jak skončí.


Autorka: T. M. Frazier | Rok vydání: 2015 | Nakladatelství: Ocelot
Anotace: Brantley King. Zuřivý, vášnivý a odhodlaný. Vyrůstal v nelítostném světě a vždy žil na hraně zákona. Dnes je umělecký tatér, ale také kariérní kriminálník a drsný alfa samec, který byl právě propuštěn z vězení.
Doe. Naprostý protiklad. Její vlastní minulost je jí záhadou. Poté, co se probudí v popelnici celá potřísněná krví, není schopná vybavit si jedinou vzpomínku na to, kým je a odkud pochází.
Náhodou se potkají na párty, kterou pro Kinga uspořádá jeho kamarád Preppy jako oslavu Kingova propuštění z vězení. A oběma toto setkání změní život.


"...člověk by vždy měl mít šuplík, kterej mu připomíná, že to, kdo je a to, co děláš, nemusí být vždycky totéž." Musím říct, že tahle myšlenka mě v knize zaujala asi nejvíc. I já totiž jeden čas měla takový šuplík. Pak jsem ty věci začala schovávat na viditelná místa až splynuli s okolím a dnes se nad nimi nikdo už moc nepozastaví. Jsou to věci, které vyprávějí svůj vlastní příběh. Pro mě jsou to mementa. Občas sama se sebou v duchu žertuju, že se jedná o sebemrskačství, když si ty věci chci připomínat. Jenže, tenhle článek je recenze, takže k věci. Co bych vám řekla o knize s nejšílenějším formátováním, které jsem kdy viděla?

"Seš hnusnej lhář," zasyčela jsem.
"V tom jsem ti nikdy nelhal."

Příběh Kinga a Doe představuje jedno velké sešlápnutí plynu, ale brzdy v tomhle případě nefungují. Když to však vezmu hezky popořádě a od začátku, ďábel je asi v detailech, protože pouze skrze ně, se v útržkách dozvídáme (nebo spíš nedozvídáme), co se naší hlavní hrdince stalo. Jane Doe je všeobecné pojmenování pro těla neznámých mrtvých žen. Naše Doe sice není mrtvá, ale nechybělo málo. Nevíme, kým byla, co se jí stalo a zda se ji někdo pokusil zbavit úmyslně. Navýsost znepokojující je, že ji ani nikdo nehledá. Vypadá to, že naše Doe zkrátka a dobře nikomu nechybí.

Pokud na vás padlo deja'vu, že vyprávím začátek seriálu Blindspot, nebojte. Kniha je téměř úplně jiná. Tyhle příběhy spojuje jen ztráta paměti a jméno Jane Doe.


Jane Doe z knihy se po strádání a hladovění na ulici, ocitne na večírku, který probíhá v domě krále nadjezdu. Najednou je postřelena a dluží neuvěřitelnou částku peněz samotnému Kingovi. Toho čerstvě propustili z vězení, kde si odpykával trest za vraždu. Tady bych, ale radši měla ve svém vyprávění přestat.

"Tak jak chceš, aby se na tebe vzpomínalo?"
"Nijak. Chci, aby se na mě zapomnělo."

Ze začátku mě kniha bavila, pak však začala nabírat na extrémech, zbytečně vyhrocených situací a zvratů. Díky tomu se bohužel nejedná o nějak kvalitní knihu ve své žánrové kolonce. Čtenáře tak drží ve střehu a na palubě téhle lodi hlavně čtivost a touha zjistit jak se to s Doe vlastně celé má. Ve skrytu duše taky fandíme vznikajícímu vztahu dvou velice odlišných lidí, kterému hází osud pod nohy jeden klacek za druhým.

"Nemůžeš mě v noci objímat a každý ráno, jakmile se rozední, mě zase odstrčit."

Hromada sprostých slov, násilí, sem tam vražda a přesto všechno si autorka neodpustí ve slabé chvilce obhajování ve stylu "osud a život k nim nebyl spravedlivý" - což mně osobně nejvíce pokazilo dojem z knihy, která se tváří jako nositelka velice drsného příběhu. Autorka si tak sama podkopává nohy, když se snaží vytvořit "drsného kriminálního alfa samce". Co (nebo koho přesně) tím vlastně obhajuje?


Proč si tedy knihu přečíst? Rozhodně nabízí zajímavý (ne však 100% originální) námět. Hlavní hrdina je alespoň z počátku opravdový badass, než mu to autorka tak trochu pokazí viz. odstavec výše. Doe bude záhadou snad všem čtenářům, protože si nedokážu představit, že by někdo v nejdivočejších snech dokázal předpovědět ten zlomek, co se o ní v knize dozvíme. Text je místy protknut zajímavými myšlenkami. Asi vám už došlo, že si mě kniha dokázala z nějakého, pro mě ne úplně pochopitelného důvodu, získat.

"Neboj se, štěně. Stejně v tom příběhu nikdy nebudu za klaďase."

Jste-li fandové červené literatury, tahle kniha by vás rozhodně neměla minout. Sama jsem knihu mimoděk přirovnala k Papírové princezně a Dimily, nese totiž podobné motivy a vibes. Chci však upozornit hlavně mladší čtenáře, že King se řadí mezi knihy s nálepkou erotické, i když to podle mě není nikde důrazně přiznáno. Před předčtením jsem také zaslechla zvěsti, že King nese nádech thrilleru. Za mě se tedy jedná o opravdu minimální nádech.


Pokud jste však Kinga četli, nebo se naopak vyhýbáte erotické literatuře a přesto vás zaujal, a hledáte něco podobného, doporučuji titul Hodná holka od Mary Kubici. Ta má nádech thrilleru o dost silnější, nese dost stejných motivů a rozhodně se neřadí do erotické literatury. Jako bonus si nemusíte dělat hlavu s pokračováním, i když vás varuji, konec vás zlomí stejně jistě, jako konec Kinga. Možná o dost víc.

"Je to tak jednoduchý proto, že nemůžeš žít svůj život pro někoho
 kým bys snad mohla bejt."

King je kniha, jejíž postavy vás budou iritovat, přesto jim budete fandit. Budete si rvát vlasy nad vyhrocenými situaci, chtít zaklapnout knihu a zároveň vědět jak to bude pokračovat. King a Doe nejsou jediné dva protiklady, na které během čtení narazíte.

Četli jste už Kinga? Nebo se chystáte? 


Komentáře

  1. Tak presne toto je kniha podľa môjho gusta :D O:)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tvůj názor jsem byla hodně zvědavá!
    Hezká recenze ♥
    Já se nemůžu dočkat dalšího dílu :D

    ALL ABOUT CANDYS LIFE


    OdpovědětVymazat
  3. Také jsem byla zvědavá, co na knihu řekneš, Baru. Nejvíc se mi líbí tvůj závěrečný názor. To rvaní vlasů a pocit, při kterém chceš pokračovat ve čtení a zároveň ne, jsem měla chvílemi také. XD Moc pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá moc zajímavě, přidávám na pomaturití wishlist. :-D
    Fandom Before Blood

    OdpovědětVymazat
  5. O tejto knihe počúvam asi z každého možného smeru a proste, asi si ju naozaj musím prečítať. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Tak po všech těch recenzích se asi také budu muset na tuto knihu vrhnout. Nečekám žádný velký děj, ale spíš milostný příběh, u kterého se budu červenat :-) Baru, pěkně jsi mě nalákala a knihu popsala :_)

    OdpovědětVymazat
  7. Kinga jsem nečetla, ale opravdu bych chtěla. Jen teda čekám až nebude všude tak drahý. Díky za recenzi :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  8. Ehm, Barčooo? Nechceš mi to půjčit? :D
    Sice jsem taky měla možnost si ji vzít na recenzi, ale raději jsem neriskovala, a šla do Warcrossu. Vím, že si to hoodně lidí chválilo - má to dokonce 88% na Databázi knih?! - ale ta obálka? Ehh, za mě ne :D
    Ale pobavila jsi mě s Jane Doe a Blindspotem! :D Je zatracená škoda, že to není ten seriál, protože je super. Hlavně teda ta první série. :D
    Určitě jsem na Kinga zvědavá, ale nespěchám na jeho přečtení a pořizovat si ho taky nechystám, takže pokud bys mi ho chtěla půjčit, budu jen ráda. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Popular Posts