10 knih, které chci stihnout přečíst v roce 2019


   Moje knihovna čítá několik desítek knih, času zrovna není nazbyt a to nemluvím ani o tom, že každý měsíc vychází další hromada skvělých titulů. Nejradši bych četla pořád a všechno na jednou, ale to není moc reálné.
   Když jsem 1.ledna navštívila jeden z mých oblíbených knižních blogů, narazila jsem na článek 10 knih, které musím stihnout v roce 2019. Autorem článku je úžasná Endlessbibliophile  - odkaz na článek zde. Vím, že existuje nesčetný počet knihomolských článků s TBR plány na rok 2019, přesto ale Marky musím zmínit. Její článek mi zase rozšířil seznam o knihy, které si chci přečíst a o kterých jsem třeba ani nevěděla, že existují. Prošla jsem tedy svou knihovnu a s těžkým srdcem vybrala jen 10 titulů.
   Při vybírání knih jsem si však dala ještě jednu podmínku - budu se snažit vybrat tituly, které pokud možno nejsou žánru fantasy. Kdo mě sleduje už delší dobu, ví že fantasy miluju. Samozřejmě na tom není nic špatného, ale chtěla bych svou žánrovou rutinu v roce 2019 trochu změnit. Otevřít se více novým žánrům. V roce 2018 jsem k fantasy přidala komiksy a moderní poezii - oboje mě učarovalo. Jaký bude rok 2019? Uvidíme...

Malý život
Tuhle knihu jsem dostala k narozeninám. Učarovalo mě, jak o ní Klárka s Aničkou pořád básnily a chtěla jsem zjistit o co jde. Nechat se taky očarovat. Bohužel, kniha nakonec zůstala na poličce a sedal na ní prach. Možná mě na jednu stranu trochu odradily rady holek, že musíte mít správné rozpoložení pro čtení téhle knihy. - Možná jsem u sebe v roce 2018 to správné rozpoložení necítila. Malý život se, ale stále v naší knihomolské komunitě skloňuje a já cítím, že je ten správný čas...

Námi to končí
Zatím jsem četla jen jednu knihu od Colleen Hoover a to sice Odvrácenou tvář lásky. Ta si mě naprosto získala. V průběhu roku 2018 jsem si proto s chutí pořídila hned tři další tituly od autorky, ale nějakou záhadou nesáhla ani po jednom. Na TBR poličce na mě tedy čeká Bez naděje, Možná jednou a Námi to končí. Nejvíc se ale zatím těším na Námi to končí..

Ostré předměty
K pořízení téhle knihy mě rozhoupal až seriál a moje kamarádka Sára. Viděla jsem asi první dva díly a pak naběhla do knihkupectví s tím, že zbylé epizody si pustím až po dočtení. Nevím, proč jsem tuhle knihu přehlížela. Popravdě jsem od autorky četla jak Zmizelou, tak i Temné kouty a obě knihy se mi líbily, i když mi přijde že autorčin styl vyprávění není úplně jednoduchý.

Call Me By Your Name
Myslím, že filmová adaptace patřila mezi jedny z nejočekávanějších filmů. Po shlédnutí jsem byla v naprosto divném rozpoložení. Vlastně už v průběhu koukání jsem měla z filmu zvláštní neurčité pocity. Přesto tento snímek a jeho knižní předloha patří mezi nejoblíbenější tituly mé nejoblíbenější zahraniční bookstagrammerky. Takže si to ještě jednu šanci zaslouží.

Turtle All The Way Down
Želvy jsem vyhrála v tombole na vánočním radši srazu. Mrzí mě, že se teď na autorovo jméno tak trochu plive. Pro mě je to jeden z průkopníků svého žánru, který přivedl ke čtení hromadu lidí. Teď se jeho jméno skloňuje už jen při dohadování, jaká z jeho knih je vlastně ta nejhorší. Trošku pozitivního světla však svitlo, při vydání jeho nejnovějšího titulu. Bylo pro mě příjemným zjištěním, že na knize se podílela i má oblíbená zahraniční booktuberka Ariel. Tuhle knihu si v roce 2019 prostě přečtu.

Bludy z nudy
Přesně ani nevím, jak dlouho mám tuhle knihu doma. Pamatuju si však, že jsem ji kupovala ve slevě a proto, že se jedná o Odeonku. Byla jsem pak příjemně překvapená, když tenhle titul začala hodně propagovat Dorota Noon. Přesto jde ale spíše o titul, který u nás není úplně známý. Knížečka je tenká a v mojí osobní čtenářské výzvě pro rok 2019 stojí, že si chci přečíst minimálně jednu Odeonku. S Malým životem na tomhle seznamu je ale už teď jasné, že u jedné to nezůstane.

V pasti lží
Od své kamarádky TheDavanity jsem dostala autorčin titul Za zavřenými dveřmi. Zápletka mě dostala a potají doufám, že se jednou dočkáme i filmové adapatce. V pasti lží jsem vyhrála v soutěži u Marky a krátce na to přijela autorka do Prahy a měla autogramiádu. Svou druhou knihu z jejího pera jsem tedy nestihla do autogramiády přečíst a pak jsem na ní zapomněla. Jedná se však o jednu z nejlepších autogramiád na kterých jsem byla. Ráda na ni vzpomínám a doufám, že u nás přeloží i další její knihy.

Anihilace
Další útlá knížka na tomhle seznamu. Doporučila mi ji moje spolužačka Modraje. Z jejího vyprávění jsem byla tak moc hotová, že jsem si knížku koupila snad ten den. Jenže nebyl čas a knížka v mé knihovně zapadla. Znovu jsem ji vytáhla až při vydání filmu, ale smůla se ji holt lepí na paty. Takže v tomhle roce určitě.

My ostatní tu prostě žijem
Patrick Ness je pro mě záhadou. Všichni jeho jméno a názvy jeho knih skloňují. Pořád. Přesto já jeho kouzlu stále odolávám. Volání netvora jsem četla ještě předtím, než se u nás kniha díky autorově návštěvě, začala masově propagovat. Líbila se mi, ale přijde mi, že z ní nejsem nadšená tak moc jako ostatní. Už delší dobu pokukuju po jeho titulu Něco víc. Sama si ho však nejsem sto pořídit. Je to snad znamení, že jsem od Sáry dostala jen tak jeho titul My ostatní tu prostě žijem. Já to rozhodně jako znamení beru. Nemá vůbec žádnou představu do čeho jdu, ale doufám, že mě to nezklame.

Spáčka a vřeteno
Nebyla bych to já, kdybych sem přeci jen nezařadila jednu fantasy. Neil Gaiman je další populární autor, jehož kouzlu teprve přicházím na kloub. Přijde mi, že čtu hlavně knihy psané ženami a to chce trochu změnu. První knihu jsem od něj četla letos - jde o titul Fortunately, the Milk. Jedná se o knihu pro děti s neuvěřitelně bláznivou zápletkou, která mě ale nadchla. Spáčku a vřeteno jsem dostala od Sáry na svém prvním Světě knihy jako nečekaný dárek. Kniha je nádherně zpracovaná a ilustrace Chrise Riddella učarují všem.

A jaké knihy si plánujete přečíst vy v roce 2019?


Komentáře

  1. Želvy, želvy, želvy! Ty si prostě musíš přečíst, na to osobně dohlédnu :D

    OdpovědětVymazat
  2. Moc se mi líbí rozmanitost všech titulů, které plánuješ přečíst. Taky bych ráda tenhle rok překonávala svoje žánrové hranice :D a jak víš na Bludy z nudy jsi mě fakt nalákala a budu ji shánět <3 stejně tak Želvy prostě musím tenhle rok přečíst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bludy z nudy za mě určitě musíš! Jsem pevně rozhodnutá je teď o víkendu dočíst a snad na ně potom napíšu i recenzi :) Žánrové hranice budeme překonávat spolu <3

      Vymazat
  3. Z tvojho zoznamu som čítala dve knihy - Želvy a My ostatní tu prostě žijem. Želvy sa mi celkom páčili, hoci John Green napísal aj lepšie knihy. :D Ako sa na nej podieľala tá booktuberka?:O No a My ostatní je veeľmi špecifický počin, ale ako akási mini paródia na YA a všetkých tých výnimočných hrdinov to na mňa zafungovalo.:) Good luck s tvojimi čitateľskými plánmi! Ja sa chystám napríklad dočítať dve série - Throne of Glass a The Dark Artifices. Pri oboch ma desí tá dĺžka.:D Inak uvidíme, čo mi príde do cesty.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ariel a pár dalších lidí dostalo možnost číst rukopis a pak dát autorovi zpětnou vazbu s poznámkami a připomínkami, které ovlivnily finální obsahovou podobu knihy. A taky mi zbývají tři díly ze série Throne of Glass, ale myslím, že to za rok 2019 přečíst zvládnu. Sice jsou tluste, ale já mám pro tuhle autorku celkem slabost :) <3

      Vymazat
  4. Spáčka a vřeteno je úžasná :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slyšela jsem na ní zatím jen pozitivní ohlasy :) a věřím, že bude skvělá!

      Vymazat
  5. Tak koukám, že nejsem sama, koho Marky inspirovala na článek. :) Jen u mě to budou největší knižní resty, které si chci přečíst tenhle rok. A Malý život je mezi nimi také. :)

    OdpovědětVymazat
  6. ÁÁÁ, já jsem zmíněná u tebe v článku! A ne jen jednou! ♥ To je tak super! :D
    Námi to končí si musíš přečíst. To je jako fakt nutnost. Ostré předměty, nevím jak jsi na tom s tím seriálem, ale dost se slučuje s knihou, takže obojí moc doporučuji.
    Od Johna Greena jsem nečetla vůbec nic, jakože fakt nic. Viděla jsem Hvězdy nám nepřály a Papírová města, ale po knihách jsem nikdy nesáhla. Mám doma třeba i Hledání Aljašky, ke které se letos chystá asi osmidílný seriál na Hulu, ale také jsem to nečetla. Až Jedna želva za druhou s tou krásnou obálkou na paperbackové verzi mě k přečtení jeho knih snad může dokopat. :D Nemám nejmenší ponětí, o čem ty želvy jsou, ale ta obálka je prostě boží!
    Letos se chystám na Za zavřenými dveřmi, kterou mi doporučuje nejen kolegyně v práci, ale také spousta lidí na instagramu skrze své nadšené fotky a recenze. Já potají doufám, že se dočkáme v českém překladu autorčiny nejnovější knihy - Bring Me Back, ze které také spousta lidí byla nadšená, tak snad. :D
    A od Neila Gaimana jsem četla pouze Hvězdný prach, a důvodem byl film, který já naprosto zbožňuji, ale ten konec knihy mě tak zklamal, že raději navždy zůstanu u filmu s Charliem Coxem v hlavní roli! :D
    A u Patricka Nesse se v letošním roce chystám na Naslouchej noži. Hlavně za to může chystaný film s Daisy Ridley, ale pak také motiv knih - hluk, každý slyší všechno. Jsem fakt zvědavá, jak se s tím film popere!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ÁÁÁÁ!!! Jo, na Námi to končí se třesu jak díte v létě na zmrzlinu. Snad se k tomu opravdu brzy dostanu ♥ Na seriál jsem přestala koukat, poté co jsi mi vychválila knihu a tak první Ostré předměty přečtu a až pak se kouknu na seriál :D Od Greena miluju Hledání Aljašky (i když hodně lidí to má za jeho nejhorší knihu :/), takže rozhodně dej téhle knize šanci. Ještě, když má být ten seriál :D Taky doufám, že přeloží Bring Me Back. Za zavřenými dveřmi je pecka! Jsem zvědavá, co na to řekneš. A když jsem zjistila pár dnů zpátky kdo bude hrát ve filmové adaptaci Naskouchej noži? - No jasně, že od té doby si to chci přečíst! :D

      Vymazat

Okomentovat

Popular Posts