Podraz: Všichni víme, jak se to má s thrillery. Bude mít tenhle happy end?


Anotace: Strhující romantický thriller, kde všechno je jinak, než jak se na první pohled jeví, a cokoli vyjde najevo, odhalí další temnou lež. Když na sebe Jordie a Shaw pohlédnou v zastrčeném baru, přeskočí jiskra. Ale každý z nich je tam z jiného důvodu. Ona přišla, aby se něco dozvěděla o svém bratrovi. On přišel, aby ji na objednávku zabil…


"Než si začnete myslet, jaká jsem zkažená osoba, nechte mě to vysvětlit..."

Někde jsem četla, že tahle kniha má pomalý začátek, ale ne. Tohle byla jízda už od první kapitoly, kde se autorka rozhodla použít krátké úderné věty ve vypravování, čímž vytvořila dojem tíživého thrilleru, který nechodí kolem žádné horké kaše.

Příběh začíná v jednom zapadlém baru, kde posedávají Mickey a Shaw(n) a pak si to tam nakráčí Jordie. Náhoda? Mickey, který operaci velí, v náhody nevěří. Tak přichází na řadu zcela impulzivní plán B, který vymýšlí za pochodu...

Postavy jsou zajímavé a měla jsem potřebu číst dál a zjistit o nich víc. Zatímco Shaw Kinnard, náš ostřílený zabiják, neměl problém už v druhé kapitole zmínit nějakou tu informaci o své maličkosti, hlavní hrdinka Jordie byla spíš záhadou. Popravdě jsem si jako prvního oblíbila Shawa a Jordie vnímala jako holčinu, co má nosánek moc nahoru. Jenže pak Shaw zabije svého parťáka Mickeyho (no spoiler, tuhle informaci se dozvíte už z útržkové ukázky na přebalu), unese Jordan a tehdy vám její postava poprvé ukáže nějaké emoce. Ty vás probudí z otupělosti stylu "klidně ji zabij, vždyť je jak ledová královna".

"...musím předložit vaše tělo, abych dostal svoje peníze"

"Když to neuděláš, jsi mrtvý."

Jedním velkým plusem knihy Podraz byla nedokonalost postav. Někdy jsou někteří autoři popotahování, že jsou jejich postavy až příliš dokonalé. Z postavy Mickeyho se mi zvedá žaludek a to jsem ho poznávala jen přes řádky a ne třeba přes vizuální obraz filmu. Mickey je jedna z nejotřesnějších postav, se kterými jsem se kdy v knihách setkala. Upocený a s nadváhou. Jeho póry pouští tolik mazu, že mi naskočí husí kůže jen když si vzpomenu. A nemluvím jen o jeho vzhledu, i jeho charakter "stál" za to...

Jedna věc mi však na postavách vadila, ale chápu, že tenhle problém můžu mít jen já. Měla jsem velký problém se zapamatováním jmen. Takže Shaw byl hodně dlouho Shawn a občas to pořád Shawn je. S jménem Jordie jsem se sice nesetkala poprvé, ale na tohle jméno moje paměťová kapacita prostě nestačí, takže když už jsem mluvila s někým o knize, hlavní hrdince jsem říkala "hlavní hrdinka".


Co se týká děje, překvapilo mě, že příběh má nepostradatelnou detektivní linku. Různé databáze hlásají hlavně status romantického thrilleru, s čímž souhlasím. Většinu lidí to asi nezarazí, vždyť ona víc jak polovina thrillerů má detektivní zápletku. Já však nejsem moc velký fanda detektivek a thrillerům s detektivy se normálně vyhýbám obloukem. Bylo pro mě proto docela nepříjemným zjištěním, že ani tady se bez vyšetřovatelů neobjedu. Naštěstí Joe a Hick (ano, hned dva), nebyli úplně marní a tak moc mi nekazili dojem ze čtení.

Hodně mile mě naopak překvapilo pozadí ústřední dvojce, jejich osobní příběhy, které je dovedly na křižovatku, kde se jejich osudy propletly. Kniha, trefně pojmenovaná Podraz, má v zásobě nečekané zvraty, které mnohé čtenáře potěší. Pokud jste však ostřílení čtenáři detektivek a thrillerů možná budete mít "štěstí" a něco těsně před velkým odhalením, odhalíte sami.

"...nechci strávit zbytek svých dnů přemýšlením o tom, co mohlo být... 
Už jsem si na tebe zvykl. Chci tě mít ve své posteli..."

"Co je jedna noc navíc?"

Jak už jsem naznačila, kniha obsahuje kapitoly z pohledu různých postav. Trochu mě zamrzelo, že některé linky nedostali tak úplně své zakončení, ale když se na to podíváte jako na celek, vždycky je nějaké potom a ukončení hlavní zápletky dostaneme.

Jeden by řekl, že se děj bude točit kolem sladkých romantických až erotických scén, ale nenechte se zmást. Láska je tady spíš okrajová. Sandra Brown rozhodně nenapsala ženský román. Tahle kniha je potencionálně skvělým zpestřením pro lidi, kteří úplně neholdují thrillerům, ale chtějí zkusit něco nového a mají rádi romantiku. Otázku, zda vám zakončení téhle knihy nezlomí srdce, si však budete muset zodpovědět sami...


Já Podraz hodnotím jako lehce nadprůměrnou knihu. Bohužel jsem spíš romantická duše a čekala jsem víc té romantiky a hlavně méně detektivů. Pevně však věřím, že ne všichni čtenáři budou mít s knihou stejný "problém" jako já. I tak jsem si čtení velice užila a rozhodně někdy v budoucnu sáhnu po nějaké další knize od autorky.

Za poskytnutí knihy děkuji nejlepšímu Radkovi z Euromedia. Knihu můžete zakoupit přes odkaz zde.


Komentáře

Popular Posts