HumbookFest 2018


Ani u mě Vás nemine konečné zhodnocení jedinečného YA festivalu u nás. HumbookFest 2018 se konal 6.10. v Kongresovém centru v Praze a hlavním tahákem byli zahraniční hosté, autoři Sara Raasch, Claudia Grey, Estelle Maskame a Sebastien de Castell, který byl oznámen na poslední chvíli a svým smyslem pro humorem si získal nakonec asi největší pozornost návštěvníků.

Co se týká letošního humbook startu - představení začínajícího českého autora - té cti se dostalo Petře Machové a její knize Dračí město. Petra byla na své besedě velice přátelská a sdílná. Každý, kdo se besedy účastnil a ještě nečetl Dračí město, měl najednou jasno.


Velkým a příjemným překvapením byla i velká pozornost, které se dostálo českým autorům Petře Stehlíkové a Pavlovi Barešovi. Malý sál při jejich besedě praskal ve švech, lidé dokonce stály nebo se tísnili v předsálí. Autogramiáda pak trvala možná i dobré čtyři hodiny a na stánku AlbatrosMedia nezůstal jediný výtisk Projektu Kronos a Naslouchače.

Podobně rychle zmizela i většina FunkoPop figurek a všechny podepsané knihy Sebastiena de Castella. Většina účastníků neměla šanci ukořistit si svou Temnotu, Kletbu vítězů či Warcross - tyto tituly se taky prodali rychlostí blesku. Pokud i vy patříte mezi nešťastníky, na které nezbylo, nezoufejte! Na e-shopu ještě stále běží sleva na všechny YA tituly. Já jsem byla taky smutná - na stánku nebyl ani jeden titul Má lady Jane, kterou jsem měla letos v plánu pořídit.


Díky setkání se zahraničními autory, kterého jsem se jakožto ambasadorka účastnila, a přečteným knihám jsem měla jasnou představu jakým autorům se dostane na Humbooku zasloužené pozornosti a nemílila jsem se. Přesto se jedno překvapení konalo i pro mě. Dominika Gawliczová měla velice zajímavou besedu o svých cestách napříč Jižní Amerikou, kterou si zvládla odprezentovat bez pomoci moderátora - tedy alespoň tu část, které jsem se zúčastnila.

Čas byl jedním velkým nepřítelem celé akce. Snad nikdy si tolik lidí najednou nepřálo vlastnit obraceč času. Já jsem většinu času trávila ve vedlejším sále, vyzkoušela si potencionální umačkání davem u stánku AM, vystála dvouhodinovou frontu na podpis, poseděla v čajovém koutku Loyd, navštívila záložkový workshop a až na "konci dne" jsem byla sto vyzvednout si fotky v instagrafu a dohrabat se do hlavního sálu na společnou závěrečnou besedu zahraničních autorů, která pro mě byla příjemným zpestřením a završením celého dne.


Po ni následovala hlavní autogramiáda a Kovyho beseda - ani jedné jsem se však už neúčastinala a unavená po celém dni se vydala domů. 

Festival měl letos opět návštěvníkům co nabídnout. Organizace byla uspořádanější a velice pomohli větší prostor místa konání. Příjemným a zábavným zpestřením byly též cosplaye. Nejvíce jsme si však všichni dozajista užili atmosféru, kterou vyvolala přítomnost našich soukmenovců knihomolů a přátel YA literatury.

Tak zase příští rok. Už teď se moc těším!


Otázka na závěr: "Máte nějaký tip/přání, jaký autor by se měl objevit na #humbookfest2019?"

- Já mám celkem jasnou představu, koho bych ráda nejen příští rok na Humbooku viděla😇 - Mary E. Pearson, Laini Taylor, Holly Black, Leigh Bardugo, Caitlin Moran, Colleen Hoover, Samantha Shannon, Neal Shusterman a klidně bych si zopakovala Petru Stehlíkovou😅😇
Těch jmen jsem nadhodila trochu víc, ale kdokoliv z nich by byl skvělý!🙌🏻

Komentáře

  1. Já bych byla moc ráda za Leigh Bardugo a Neala Shustermana :) no a z českých jmen opět Pavla Bareše a Petru Stehlíkovou :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Popular Posts