30 bodů ke knize Víš, že tě miluju? od Estelle Maskame


Tak tohle bylo špatné. Takže v bodech a ne chronologicky...

1. Neměla jsem vysoká očekávání.
2. Čekala jsem romanťárnu pro teenagery.
3. Dostala jsem příběh, který kolem "romanťárny pro teenagery" jenom prošel.
4. Alkohol. Hoooooodně alkoholu.
5. Tráva. Hodně hulení.
6. Koks. Hodně šňupání.
7. Večírek za večírkem.
8. Jízda pod vlivem? Kdo ví, když je hlavní "badboy" pořád pod parou.
9. Neúcta k vlastním rodičům.
10. Tatínkovský komplex.
11. "Ty jsi hrozný, ale já, já jsem anděl."
12. "Proč na mě řve? - Tak jsem se jen neozvala, že jsem v pořádku a nikde mě neznásilňujou, ani neležím mrtvá v příkopu u cesty. Agrrr. To je fakt vůl, to jako na mě kvůli tomu bude řvát? Fakt trapák.."
13. Hrooooomada špatných dialogů - která převyšuje tu hromadu drog a alkoholu. (Otázka pro mě: Je to vůbec možné?)
14. Neúcta a nerespekt k autoritám, zákonům a strážcům zákona. (Moje poznámka: Koho to vlastně překvapuje.)
15. Huh! Poruchy přijmu potravy. Tohle NENÍ spoiler, pokud čtete pozorně, dojde vám to do strany devadesát.
16. Moje IQ se snižuje...
17. Kdybych byla počítač hodím ERROR
18. Je jim jen 16 a 17 (facepalm)
19. Najednou se milují - HUH! Tak to jsem nečekala xD (Fakt jim to nevěřím)
20. Bonusový bod za vegetariánství
21. Bonusový bod za postavu Deana
22. Mohla bych tvrdit, že kdyby mi bylo 14-17 tak by mě to bralo. Jenže realita je taková, že tuhle knihu bych svému 14ti-17ti letému já do rukou nedala. Ani své náctileté dceři/ sestře/ kamarádce. Opravdu chci aby někdo četl něco takového?
23. Jasné autorka načala xy "tabu" témat, ale proč tolik? (ani jsem je tady všechny nevyjmenovala) Všechny načneme a pak je v rámci posledních 2-3 kapitol vyřeším tím nejzvláštnějším způsobem, který by zcela upřímně mohl u postavy s psychickými problémy a těžkým traumatem, vyvolat sebevražedné sklony. Autorka to navíc vyřeší takovým způsobem, že buď ji to nevěříme a nebo začneme (ještě více) nenávidět postavu, která si hraje na psychologa a myslí si, že všechno vyřeší.
24. WTF?!
25. Není děsivé, že mladé čtenářky, jsou možná paf z hlavního hrdiny a začnou si takhle idealizovat svého vysněného partnera?
26. Ne všichni jdou zachránit. Ne všechny můžete zachránit.
27. Otázka, kterou si kladu: Máme tady novodobou představu o Americkém snu? - Léto plné pařeb, alkoholu a drog, porušování zákonů a snaha spasit poškozenou duši, která se při své záchraně do mě zamiluje?
28. Vrána k vráně sedá.
29. Bonusový bod za poslední stránku, kdy to vypadá nadějně, ale epilog to smete všechno do koše a poplive i poslední/jedinou dobrou postavu (Ta postava o tom zatím neví.) v celé knize. (Za to zase bod dolů)
30. Protože jen 29. bodů by bylo smutný... Co zlého se nám musí v minulosti stát, aby naše činy byly omluvitelné? Opravdu nás špatné věci, které se nám staly, opravňují k tomu, abychom se stali bezcharakterními lidmi, kteří život žijí "live fast. die young. best girl/guys do it well"?

Klidně se mnou nesouhlaste. Každý čtenář má svou knihu a každá kniha má svého čtenáře. Já a tahle kniha jsme si prostě nesedli. Pravda, když kniha zažívala v zahraničí boom, uvažovala jsem, že si ji koupím a přečtu v angličtině. Ta angličtina by nebyla těžká a možná by se mi to tehdy opravdu líbilo. Teď ale ne... Druhý díl je prý lepší a moooožná mu dám šanci - v dohledné době však rozhodně ne. Možná se mi to všechno rozloží v hlavě a za rok řeknu, ta kniha je lehce nadprůměrná. Možná. Dneska a zítra to však rozhodně nebude...

Komentáře

  1. Skvělý článek! :D
    No... do knížky se asi pouštět nebudu, nějak nesnáším, když mi autoři ničí veškeré ideály o postavách. :/ :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nezní to tak dobře, jak to ostatní většinou vychvalují, no. Asi se na ní ani nechystám :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Popular Posts