Recenze: Star Wars - Ztracené hvězdy od Claudia Gray

Když jsem se dozvěděla, že jedním z letošních Humbook hostů je Claudia Gray, byla jsem lehce na rozpacích. Její série Ohnivák mě zrovna dvakrát podle anotace nezaujala, ale když už přijede do té Prahy... Byla jsem však příjemně překvapená zjištěním, že z autorčina pera vzešla i kniha Ztracené hvězdy ze série „Journey to Star Wars The Force Awakens“.

Stejně jako máme levou a pravou stranu, den či noc a další nespočet různých antonym, tak máme i fanoušky Star Wars a lidi, kteří zatím neměli tu pravou šanci kouzlu téhle vesmírné ságy podlehnout. Pokud patříte do první skupiny a hodláte jít letos na HumbookFest rovnou si pro tuhle knížku běžte ke svému knihkupci a nebo objednávejte přes odkaz tady. Pokud potřebujete trochu zviklat, první si přečtěte 1.článek, ve kterém se vás snažím navnadit na hvězdnou ságu celkově.

"Nezáleželo na tom, kdy se dostanou nahoru.
Impérium tam na ni vždycky, vždycky bude čekat."

Ztracené hvězdy vypráví příběh Thanea Kyrella  a Cieny Ree. Dvou odlišných lidí, které kromě stejné mateřské planety pojí také láska k létání a touha studovat na imperiální akademii. Oba pocházejí z odlišných společenských vrstev a jejich životy se vzájemně proplétají. Na začátku příběhu je jim osm a Thane se v blížící se bitce mezi dětmi postaví za osamocenou a zranitelnou Cienu, i když je mu jasné, že proti přesile ti dva nemají nejmenší šanci. Nemusím asi zmiňovat, že v tom okamžiku vzniká velké přátelství, které se v průběhu knihy změní v něco většího.

Autorka nasadila svižné tempo děje a tak je našim hrdinům v jedné části knihy deset, v další dvanáct a tak to pokračuje dokud najednou naším hrdinům není pětadvacet let. Za ta léta se samozřejmě proměňují jejich charaktery určitým směrem a jednotlivé události utvářejí jejich názory a rozhodnutí. Proto není divu, že občas se naši hrdinové na své cestě rozcházejí a pak zase scházejí.

"Naučilo ho to, že v životě nezáleží na tom, kdo má pravdu,
protože pravdu nastavuje ten, kdo v ruce drží hůl."

Samotný konec příběhu mě moc neuspokojil. Klidně bych si dala i autorčin nákupní seznam, protože Claudia Gray rozhodně umí psát a já chci víc!

Kniha má velice dobrá hodnocení a není se čemu divit. Nemusíte znát filmovou sérii Star Wars, ale pokud se před čtením Ztracených hvězd kouknete, rozhodně vás neubude. Kniha navazuje na 3. epizodu a odehrává se v průběhu 4. až 6. epizody, kdy v narážkách předchází nejnovější filmové trilogii.

Jediné, co bych knize vytkla je její váha xD Kniha je překvapivě pěkně těžká, za což může kvalitní papír o větší gramáži, než na kterou jsme zvyklí u normálních knih.

Co vy a Star Wars? Četli jste něco od Claudie Gray?

Za recenzní výtisk moc děkuji Albatros media.