Bez čeho se knihomol (a Humbookfest) neobejde

Přiznejme si to, každý čtenář má jiné čtecí rituály. Někdo si uvaří kafe nebo čaj, někdo nedá bez sladkého ani ránu a já si třeba čtení nedokážu představit bez lepíků, kterými si ráda označuji zajímavé pasáže a citáty. Pravda, v mém případě to je možná až nezdravá obsese, která znemožňuje, aby knihy byly potom znovu čtené. Protože, kdo se chce prodírat tím obřím množstvím lepíků?

Když jsem na ambasadorské merendě dostala balíček s čajem Loyd, Chupa Chups lízátky, vzorkem nových nápojů Mixit, luxusním zápisníkem s tužkami od Volvo a knižní hrou od Mindok, bylo mi hned jasné, že všechny věci od partnerů a sponzorů byli rozvržené tak, aby většině čtenářů padly do noty. Jedná se o příjemnou pozornost pro nás ambasadorky, aby se nám knihy pozvaných autorů četly lépe, obalily si nervy a neztrácely hlavu, když něco nepůjde podle plánu.

Takže zatímco usrkávám Loyd z porcelánu od babičky a elegantně držím pozvednutý malíček, ležím v hromadě knih snažíc se nevylít ten luxusní čajík na notebook, na kterém teď píšu článek, který momentálně čtete. Lízátka jsou rozkradená od dětí, co občas hlídám, ale jedno melounové Chupa Chups jsem přece jen ukořistila a MŇAM! Volvo zápisník budu opečovávat jak desetiřádkovou bibli a Mixit si dám zítra k snídani.

Jak už jsem řekla u mě vedou lepíky. Nezvládám číst v MHD, ať už kvůli pohybu nebo kvůli lidem, co pořád mají tendenci nahlížet vám přes rameno. U čtení jíst nezvládám a pitný režim obstarává povětšinou obyčejný pitná voda z kohoutku, protože jinak bych v kuchyni strávila více času než u samotného čtení.

A když už sepisuji a rozpomínám se na své čtecí "zlozvyky", které považuji už za běžnou rutinu a nepřijdou mi nijak divné, napadá mě, jaké jsou vaše čtecí návyky a rituály?

Komentáře

Popular Posts