Oblíbenci a radosti knihomola za zimu 2017/2018

Papírová princezna
   Prokletý princ
      Palác lží
            Erin Watt

Tahle knižní série sice neměla nejlepší zakončení, ale svojí čtivostí se probojovala do rubriky oblíbenců a radostí knihomola. Příběh je poměrně jednoduchý. Hlavní hrdinka Ella zůstala po smrti své matky sama. Na živobytí si musela vydělávat, ne zrovna slušnou prací, a pak se jednoho dne objevil záhadný "strýček" Callum Royal a vzal ji do svého světa plného peněz, luxusních vil a lidí z nejvyšších vrstev společnosti. Bylo by to téměř dokonalé, kdyby o to ovšem Ella stála a nebyla trnem v oku synům Calluma Royala. I když to zní jako velké klišé, já můžu s klidným srdcem doporučit, pokud hledáte něco odpočinkového, nad čím nebudete muset moc uvažovat.

 Temnými Hvozdy
      Emilly Carrollová

Tuhle knížku jsem dostala k narozeninám v lednu a popravdě jsem vůbec nevěděla o co jde. Že se jedná o hororovou grafickou novelu jsem se dozvěděla až později, když jsem si knihu jeden večer vzala s tím, že si potřebuji zlepšit skóre přečtených knih za měsíc. Po prvním příběhu s názvem Sousední dům jsem měla husí kůži. Další příběhy mě už tolik nešokovaly, avšak miluji poselství Závěru, který připomíná pohádku Červená Karkulka. Celkově všechny příběhy odráželi, nebo připomínaly jiné příběhy. Dva dny jsem se moc nevyspala, cestovala jsem po jatkách, zabíjela masového vraha zahradními nůžkami a honila stalkera, přičemž po mě šel Husky. Knihu, ale stejně doporučuji xD Za ty dvě noci, kdy jsem se nevyspala to stálo.

  Star Wars: 
       The Last Jedi

Musím přiznat, že poprvé jsem Star Wars viděla ještě jako hodně malá a moc rozumu jsem z toho neměla. Pak jsem byla hodně dlouho nepolíbená, dokud mi má spolužačka nezačala před cca rokem básnit o Rogue One. Takže moje zvědavost způsobila, že jsem zkoukla Rogue One a pak připojila i "nové" SW: Síla se probouzí. Můj level nadšenosti se držel v normě - jo, baví mě to, ale tak normálka. Pak začala propagace SW: The Last Jedi a já strašně moc chtěla jít alespoň na jedno SW do kina. Tak jsem šla a pak ještě jednou. Šla bych i potřetí, ale nejsem milionář. Samozřejmě jsem před tím shlédla všechny předchozí SW epizody a prostě si přivodila další fandom závislost. Chápeme se. Pokud náhodou SW neznáte, nebo nejste fandové starých epizod, neváhejte tomu dát šanci, má to své kouzlo a úžasné univerzum plné ikonických postav. Já to miluji stejně moc jako např. GoT a Stranger Things.



The Greatest 
   Největší Showman

První film, na který jsem šla do kina v roce 2018. Myslím, že jsem snad neslyšela jediný negativní názor. Musím říct, že tenhle muzikál se opravdu povedl a já bych mohla ty písničky poslouchat pořád dokola. Takže neváhejte, nic si nezjišťujte pokud jste film neviděli (já třeba vůbec neviděla trailer, znala jsem jen plakáty z metra) a šup na krásný filmový večer, plný nezapomenutelných písniček, krásné choreografie a dechberoucích kostýmů.



  Before I Fall
    Chvíle před koncem

Before I Fall je jeden z těch filmů, které se Vám snaží říct, že byste měli každý den žít naplno, všímat si více okamžiků, ze kterých se skládá váš celý život a rozumně využít čas, který Vám byl dán. Hlavní hrdinka jednoho dne vstane a myslí si, že se jedná jen o jeden další den na střední, ale netuší, že dnešek prožije hned několikrát a pokaždé na konci dne zemře...



  What Happened To Monday
      Sedm Dní

Miluju Naomi Rapace už od její role v původní filmové adaptaci Milénia. Navíc od seriálu Orphan Black miluji, když jedna herečka hraje více postav, hned je to jiná podívaná, když vezmete na vědomí, že každá scéna se musela natáčet několikrát. V případě WHTM sedmkrát. Příběh se odehrává v budoucnosti, kdy je země přelidněná, rodí se stále více dětí, hospodářství a zemědělství mají velké ztráty. Vláda se proto rozhodne přijmout zákon jednoho dítěte - každá rodina má právo na jedno dítě, každé další bude vládou zajištěno a zmrazeno v bance, kde bude uloženo, dokud se situace nevyřeší. Hlavní hrdinky jsou sedmerčata, která ukryl jejich dědeček, když jeho dcera - jejich matka zemřela při porodu. Pravidla jsou jasná, každá může ven pouze v jeden den v týdnu, podle kterého je pojmenována. Jenže pak se jednoho dne nevrátí Monday/Pondělí a věci nabírají rychlý spád.



  Rought Nigh
      Holky na tahu

Komedie. Vlastně první film, který jsem viděla v novém roce a byla jsem příjemně překvapená. Scarlett Johannson mám ráda, i když jsem nedávno viděla na YT zajímavé video o herečkách, které se líbí jen mužům a ženy nedokáží ocenit jejich krásu a kouzlo... Tak nevím, asi jsem bi nebo mimozemšťan. Každopádně se mi líbilo zapojení tématu přátelství. Občas jsem se v tom viděla sama. Jedná se o jeden z těch filmů, poslední doby, kdy není 90% filmu obrazovka černá, ale všude kontrastují hezká barevná spektra a tak na to člověk, jako já, kouká rád už jen kvůli tomu, že vlastně vidí, co se děje a nepůsobí to na něj (co se týče barevného spektra) tak depresivně.



   The End of the F***ing World
      Netflix

  Tenhle seriál není pro každého. Jedná se o seriál z britské tvorby, jehož všechny epizody dají dohromady dvě hodiny morbidní podívané. Buď se Vám to bude líbit, nebo ne. Názor byste si měli udělat sami. Podle mě, za to ale ty dvě hodny stojí. Mě nápad s chlapcem, který si o sobě myslí, že je psychopat a rozhodne se proto zabít svou spolužačku-novou-první-přítelkyni, celkem zaujal. Jenže aby se mu to povedlo, to by ta holka nesměla být ještě víc pošahaná než je on.



   Dark
     Netflix

Německý seriál, který sklízí u diváků celkem úspěch. Hodně se mluví v souvislosti s ním o filmu To a seriálu Stranger Things. Hlavní mínus celé téhle show je obsazení. Postavy jsou nevýrazné. Ještě nikdy se mi nestalo, abych si popletla postavy, ale tady se mi to dělo pořád, dokonce i na konci. Druhá věc je, že těch postav je až moc a já si občas kladla otázky: "Proč tam jsi? Jaký je tvůj účel? Jaký je tvůj přínos pro děj?" Samozřejmě někdo musí dělat vycpávku, ale tady to nedělalo moc dobrotu. Navíc pokud nebudete chvíli dávat pozor, je dost možné, že už nechytíte nit, protože zápletka je obsáhlá a u jiných seriálů by s přehledem zabrala dvě série. Kdo by nevěděl, o čem seriál je... V německém městečku se ztratí chlapec Mikkel, syn místního policisty Ulricha a o pár hodin později je nalezeno tělo jiného chlapce. Na tom samozřejmě není nic tak wow, takže abych Vás nalákala prozradím, že tělo nepatří Mikkelovi, ale jedná se o Ulrichova bratra, který zmizel jako dítě před 33 lety. Už to zní lépe?



   Mary Kills People
      Global

Je to už pár roků, co jsem koukala na Dextera a chovala sympatie k tomuhle sériovému vrahovi. Pokud jste na tom náhodou stejně a chybí vám trochu toho vraždění s tím, že hlavní roli zastává samotný vrah a vám nejde o to, aby ho dopadli, ale právě naopak, aby nebyl nikdy chycen, Mary Kills People je něco pro vás. Hlavní postava Mary je doktorka, ale jako vedlejšák občas pomůže nějakému tomu pacientovi odejít na druhý břeh. Sama by se vrahem asi nikdy nenazvala. Společně s jejím britským parťákem Desem a korejskou sestřičkou Jane v závěsu pomáhají totiž smrtelně nemocným a nevyléčitelným pacientům odejít ve velkém - dávají jim možnost rozhodnout kdy, kde a "jak".



    Jane the Virgine
       CW

Tenhle seriál je poměrně "starý" a já nad ním zlomila hůl už v průběhu první série. Každopádně po skoro dvou rocích jsem se k němu vrátila. Americká show, se snaží působit jako komediální telenovela a celkem se jí to daří. Moc toho "dramatu" neočekávejte. Samozřejmě je to plné dramatu, ale vše je podáno s nadsázkou a vtipem a já někdy solidně potřebuji něco čistě optimistického na zasmání. Kdo by nevěděl, Jane si svůj věneček schovává pro svého nastávajícího, ale vše se pokazí hned na začátku, kdy je omylem uměle oplodněna. Hype kolem seriálu doplňuje fakt, že nedávno vyšla kniha, kterou Jane, jejíž životním snem je být spisovatelkou, ve 3. sérii napíše a vydá.




    Sia
       Ho Ho Ho



    Sia
      Everyday is Christmas



   ZAYN
       Dusk Till Dawn ft. Sia



   Dua Lipa
        IDGAF


   Supernova
       Ansel Elgort



     Ruelle
        Daydream



   The Greatest Showman
         Soundtrack



     Hygge
        Marie Tourell Soderbergová

V rámci osobního rozvoje a potřeby přečíst si něco z "motivační literatury" jsem sáhla po knize Hygge. Od knihy jsem nedostala úplně to, co jsem očekávala. Tak už to někdy bývá. Přesto mi, ale něco dala. Snažím se teď víc vnímat svět kolem sebe, vnímat okamžiky a hledat hygge v každodenním životě. Musím říct, že když se na to opravdu soustředím, jsem více šťastná a o tom jistým způsobem hygge je. Pokud vás náhodou tento skandinávský trend také zaujal, spíš doporučuji zajít do knihovny, nebo sáhnout po jiné knize, se stejným tématem. Marie Tourell Soderbergová pojala svou knihu formou rozhovorů, což za mě nebylo úplně to pravé ořechové.


     Funko pop
         Gamebrand

Nebudu Vám lhát, Funko se pro mě jisto jistě stává menším problémem. Závislostí. Nebo je mým problémem momentální posedlost Star Wars. Kdo ví. Každopádně jsem si krátce po tom, co jsem byla na nejnovějším SW podruhé v kině, objednala funko pop Rey a Kylo Rena. Po Vánocích SW funko pro český trh nebyly zrovna moc k dostání, ale mně se stejně podařilo ukořistit můj "reylo" páreček najednou a přitom ozkoušet pro mě nový eshop Gamebrand.

     Kingdom.of.stories 
             promokód PROKRASTINUJI10

Co se týče zimních měsíců - měla jsem tu čest reprezentovat záložky Kingdom of Stories. Byla to moje první zkušenost a doufám, že jsem moc věcí nepokonila. Každopádně, pokud si chcete udělat radost krásnou záložkou, rozhodně neváhejte a mrkněte na etsy Kingdom.of.stories a neváhejte využít slevu s kódem PROKRASTINUJI10, která platí do konce února.



A co jste si za zimní měsíce oblíbili Vy?
Jaké jsou Vaše radosti z přelomu roku 2017/2018?

Komentáře

  1. Tyhle Tvé články mám moc ráda! :) Star Wars jsem ještě neviděla, ale asi se do nich pustím. Můj přítel je fanda, tak mu alespon udělám radost, když už nic jiného :D Ostatní filmy a seriály vypadají opravdu zajímavě, na ty také mrknu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherný článek! Z knížek znám Hygge, sice jsem ho ještě nečetla, ale kamarádka mi o tom povídala :D Ze seriálu znám Jane the Virgin a naprosto to miluju!! A ty tvé písničky, tak ty jsem si hned přidala do playlistu na Spotify :D Děkuju za tipy.
    Nekonečná knihovna

    OdpovědětVymazat
  3. Temnými hvozdy jsem přečetla během jedné pomalé směny v práci a byla to síla. Strašně mě rozčilovali ty svým způsobem otevřený konce :D ale jinak to bylo super. Spoustu těch filmů co zmiňuješ si musím co nejdřív pustit, hlavně Největší showman, strašně se na něj těším. U Jane the Virgin jsem shlédla asi první dva díly a bylo to super, potom jsem se k tomu už nějak nevrátila, nechám si to na léto :D
    michelle-and-her-world.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Popular Posts