Tipy na vánoční filmy


Jsem docela filmový maniak. Taky seriálový, ale v tomhle článku se budu věnovat právě fimům. Jelikož už někteří mají za okny sníh (já mezi vyvolené zatím nepatřím), první filmové tipy budou na, pro mě tradiční filmy, které si pouštím o Vánocích. Nejedná se o čistě vánoční filmy. Některé z nich mám prostě jen spojené s tímto ročním obdobím. Takže pokud Vás zajímá, co si tenhle měsíc s největší pravděpodobností pustím, pokračujte v celém článku.

Pohádky

Grinch

Miluji Kdovíky, miluji Kdosice a miluji Grinche.
Tuhle pohádku jsem sledovala už jako malá a je jedno, jak často si jí pouštím, nikdy se mi neokouká. Byla bych hodně překvapená, kdybyste tenhle příběh neznali. Každopádně, stručně řečeno, Grinch je záporák, který chce Kdovíkům zničit Vánoce, které nemá rád. Malá Cindy ovšem Grinche pozve, aby se stal smíchmajsterem a usmířil se s obyvateli. Na konci nás čeká happyend.




Snow Queen

Tahle pohádka mě vždy fascinovala. Ledové královně se rozbije zrcadlo a ona se ho rozhodne seskládat dohromady, střípek po střípku. Kai netuší, že posledním střípkem je on. Gerda se ho vydá zachránit, musí ale první přejít přes území jara, léta a podzimu. Nebude to snadná cesta, protože i ostatní roční období mají své vrtochy. Jaro poblouzní mysl a dokáže přimět zapomenout. Léto je vlezlé a nebojí se šmírovat cizí sny. Podzim je cháska připomínajíc zloděje a piráty. Zachrání Gerda Kaie, co myslíte?




Kráska a zvíře

Pozor! Vím, že většina z Vás miluje verzi s Emou Watson. Takže doufám, že se nebude konat kamenování, když si dovolím říci, že já mám radši jinou verzi. Ema svou roli Belle zahrála výborně. Celý příběh nejnovějšího filmového zpracování Krásky a zvířete se moc povedl. Jenže...
Filmová verze pohádky z roku 2014, která vznikla ve francouzsko-německé koprodukci, mi úplně učarovala a navždy bude top zpracováním, téhle pohádky. Ten příběh je tu trochu jinak podaný a daleko temnější. Určitě mu dejte šanci, nebudete litovat.
Král se před lety zamiloval do krásné ženy, netušil, že to není obyčejná smrtelnice. Vzal si ji za manželku a chtěl od ní jediné, syna. Musel ji však na oplátku něco slíbit. Teď na chátrajícím panství žije záhadný netvor, cizinec si může vzít pokladu, co jen si zamane, ale běda tomu, kdo se dotkne jeho růží.


Rise of Guardian

Snad bude stačit, když řeknu tohle: "Jack Frost."
Nikdy předtím jsem tohle jméno neslyšela, ale teď tohohle kluka miluji. Jack se připojuje k Legendární partě, která se skládá ze Santy, Víly Zuběnky, Velikonočního zajíce a Sandmana. Společně se postaví Bubákovi. Tenhle animák učaruje každému a je v něm hromada sněhu a sněhových radovánek díky Jackovi.

Harry Potter

Pokud se nepletu tak dnes, 2. prosince začínají hrát Harryho v televizi. Kdo se bude koukat? Já osobně nikdy nezapomenu na okamžik, kdy jsem poprvé viděla Harryho Pottera. Byla jsem ve školce. Děti za mnou se plácali s hračkami a já uchváceně seděla ne židli a koukala na Brumbála a McGonagallovou, jak stojí v Zobí ulici a vyhlížejí Hagrida. Takže si to dnes večer připomenu. V prvním díle jdou také navíc krásně vidět Vánoce v Bradavicích.

Americké Vánoce


Sám doma 1, 2, 3

Kevin byl můj hrdina, když jsem byla malá. Byl nebojácný a postavil se zlodějům. Opět příběh, který je se mnou už od dětských let. Musím říct, že jako malá jsem se Harryho a Marva dost bála. Sám doma byl navíc první film, který mi představil americkou rodinu 90. let a druhý díl mi poskytl první pohled na velký New York. Třetí díl mám ráda také, oproti prvnímu a druhému dílu, je novější a na Kevina se chystají hned čtyři zločinci, kterým nejde jen o rodinné šperky, ale o tajný čip, který se shodou náhod, ocitl v jeho autíčku.


Rolničky, kam se podíváš

Superhrdinové k Vánocům také patří.
I když se říká, že Vánoce nejsou jen o dárcích, tenhle příběh nám nabízí ukázku jednoho otce, který je schopný všeho, aby jeho synek dostal  pod stromeček svého vlastního Turbomana. Od šílených nákupních front, přes soupeření s pošťákem, opilého soba, falešné nahlášení teroristického útoku, černý santovský trh až po festival superhrdinů. Tahle cesta je šílená, ale vězte, že na konci náš malý hrdina dostane toho správného superhrdinu.

Britské Vánoce 

Deník Bridget Jonesové

Miluji scénu, kdy Bridget běží po zasněžené londýnské ulici jen v kalhotkách a kabátě, aby zastavila Marka. Romantická komedie o potřeštěné třicítce, kterou zná dnes snad každý. Nesmíme taky zapomenout na Markův uhozený vánoční svetr, nakládačky a úchylného strýčka. Není to typický Vánoční film, tedy pro mě ano, ale chápeme se.



Láska nebeská

Několik lidí, jejichž osudy jsou propletené, i když možná z počátku nevíme jakým způsobem a jak moc. Hromada slavných herců ve filmu odehrávajícím se v Anglii. Někdo se vdává, někdo točí lechtivé scény, někdo dává poslední sbohem, někdo se poprvé zamiluje a mnoho dalšího.

Československé Vánoce

S tebou mě baví svět

Moji vrstevníci nejsou úplně fandové do české kinematografie. Každopádně tenhle film je snad legendární. Parta tatínků vezme své drahé detičky na hory. Netuší však, že manželky je plánují nečekaně navštívit. K žádnému rozvodu sice nedojde, ale nezajímá Vás snad, kdo vyhraje medaili za to, že ho celý den tatínkové neviděli?


Jak vytrhnout velrybě stoličku

Další film, který by neměl nikomu uniknout. Malý Vašek jede s maminou na hory. Chce si najít tatínka, jelikož ten jeho zemřel. Do oka mu padne člen záchranářské služby, jeho mamince ovšem ne. Sympatický Luboš je totiž Vaškův biologický otec. Tenhle film mám moc ráda a v létě si pouštím druhý díl Jak dostat tatínka do polepšovny.


Pretty Woman

Tenhle film milovala moje babička. Takže v tomhle čase je to na ní taková upomínka. Kouknout se na film, který měla moc ráda. K Vánocům navíc patří šťastné konce a ten se nám dostane i tady. Hlavní hrdinka, rozhodně není typická, spíš trošku víc vybočuje z řady typických hlavních ženských postav. Tenhle film mají v plánu hrát na Štědrý den v televizi, takže já mám jasno.




A jaké filmy jsou pro Vás typicky vánoční? 
Jmenovala jsem nějaký film, který neznáte?

Komentáře

  1. Film Jack Frost. To je tak nádherný příběh. Rozhodně doporučuji, jestli jsi neviděla. Většinu filmů z tvého tipu mám také moc ráda. :3 Pár sem jich neviděla, ale to se dá napravit. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Většinu filmů z tvého seznamu jsem ještě neviděla, ale Sám doma 1 a 2 patří mezi ty, které si nenechám ujít nikdy a Harry Potter podle mě k Vánocům taky patří. Určitě jsi mě inspirovala a o vánočních prázdninách se podívám minimálně na Grinche.

    OdpovědětVymazat
  3. Většinu filmů znám a viděla jsem :) Ale tu Partu s Frostem vůbec neznám a musím se na ni podívat! Děkuji za tipy :)

    OdpovědětVymazat
  4. Naozaj ľutujem, že som tento článok nenašla ešte v decembri. Celkom som sa potešila, že som v zozname našla Snehovú kráľovnú, lebo túto rozprávku a konkrétne túto verziu mám strašne rada.
    http://book--hoarders.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Popular Posts