Oblíbenci a radosti knihomola za podzim 2017


 milk and honey
   rupi kaur

Budu se opakovat, ale milk and honey mi učarovalo. Nalezla jsem tam samu sebe. Opět se přesvědčila, že nejsem mimozemský podivín, kterému osud moc nepřeje a staví mu v životě jednu překážku za druhou. Někdy to bylo místy až děsivé. Znovu také zopakuji, že se nemusíte bát angličtiny, i když už u nás vyšel český překlad. Ten se mi zatím do rukou nedostal, takže nemůžu posoudit jak moc se povedl nebo nikoli. Momentálně jsem uprostřed the sun and her flowers, další knihy od rupi kaur. Dalo by se to nazvat "pokračování" milk and honey. Knihy na sebe ale nijak nenavazují, obě ale nesou nádherná poselství o životě, lásce, zklamáních, pádech a vzestupech.

Sága

V rukách mám třetí díl a je to bláznivá jízda. Netradiční příběh, který v jistém prvku může připomínat příběh Romea a Julie. Hlavní hrdinové Alana a Marko jsou z dvou odlišných nepřátelských ras. Oba byli vojáci a bojovali za své lidi, dokud se do sebe nezamilovali. Teď jsou na útěku napříč vesmírem, spolu se svým potomkem. Na scéně je ale více postav a vyvíjí se i vedlejší příběhy.
Děkuji Modraje, že mi tuhle úžasnou grafickou záležitost ukázala. Škoda jen, že je to tak drahé a já to, co nevidět budu muset vrátit do knihovny.


Všem klukům, které jsem milovala
     Jenny Han

První kniha od Jenny Han, kterou jsem četla a naprosto si autorku a příběh zamilovala. Jedná se o nenáročné čtení, které Vás vysoce pozitivně naladí. Laru Jean jsem si ihned zamilovala. Dokonce i Petera. Stručně řečeno, někdo odešle Lyřiny milostné dopisy a v závislosti na tom se spustí menší lavina. Kdo dopisy asi odeslal? Najde Lara Jean svého vyvoleného? Na tuhle knížku už jsem napsala recenzi a těším se až si přečtu zbylé dva díly.

Říše bouří
    Sarah J. Maas

Sarah J. Maas se stala během posledních měsíců mojí oblíbenou autorkou číslo jedna. První jsem četla její sérii Dvůr trnů a růží, jinak také známou jako ACOTAR. Nemůžu se dočkat až příští rok vyjde Dvůr křídel a zmaru. Takže v průběhu čekání, jsem se vrhla na její druhou sérii Skleněný trůn. A vyšlo mi to tak, že jsem na Říši bouří nemusela čekat dlouho. Nevím, zda má smysl, zde něco vypisovat. Nerada bych někomu něco prozradila. Jediné, co bych vytkla je, že série mi miniaturními prvky připomínala Hru o trůny. Ano, vím, že teď přišlo pár face palmů.
Patřím do skupiny, která tvrdí, že s každým dílem je příběh lepší a lepší a pokud se mě zeptáte jestli Dvůr nebo Trůn, nejspíš budu hodně dlouho váhat s odpovědí.


Hunger Games
    filmový maraton

Myslím, že mě k tomu přivedla Candy. Nicméně jsem u někoho na instastory viděla Hunger Games a chytla mě potřeba udělat si filmový maraton. Tuhle dystopickou sérii mám moc ráda. Byla jsem v kině snad na všech filmech a přečetla celou trilogii. Příběh se u mě řadí, mezi nejlepší dystopie a trilogie. Díky filmové adaptaci jsem objevila Jennifer Lawrence, jejíž filmy teď často vyhledávám. Pokud tenhle příběh náhodou neznáte, což dost pochybuji, koukejte to napravit.


Star Wars 
    George Lucas

Ano, až do letošního roku jsem byla Star Wars nepolíbená. Jako malá jsem sice díky tátovi viděla všechny filmy, jenže vzpomínky za těch cca 10 let vybledly a já si nebyla schopná v hlavě dát dohromady souvislý příběh a zápletku. Pak ale příšel do kin film Star Wars: Síla se probouzí a Rogue One: Hvězda smrti. Oba filmy jsem viděla a oba si zamilovala. Přiznání geeka: Když jsem poprvé viděla trailer na Rogue One, viděla jsem v Jyn Erso Katniss Everdeen.
Mám za sebou první tři epizody a příležitostně pokračuji, jedno je ale na 100% jisté. Chci jít na nové Star Wars do kina - první Star Wars, které uvidím v kině. Takže do té doby musím ten svůj maraton dokončit. Další přiznání: Miluji Adama Drivera, který hraje Kylo Rena.


What We Do in the Shadows
  Taika Waititi

Tenhle film jsem shlédla na doporučení Modraje. Měli jsme spolu jít na kina na Thor: Ragnarok, který jen tak mimochodem režíroval Taika Waititi. Momentálně můj nejoblíbenější režisér. Nesmím, ale předbíhat.
Modraje mi film Co děláme v temnotách doporučila jako komedii na Halloween s tím, že Waititi bude režírovat i Thora, tak abych se seznámila. Jsem moc ráda za její tip. Pokud jste nového Thora už viděli, pokud jste ho neviděli a nebo Vás Marvel nebere... Podívejte se na tenhle film, plný humoru. Někoho nejspíš odradí, že je to dokument ze života kanadských upírů. Nedejte na tenhle hlásek, který se Vás snaží odradit. Tohle Vás zaručeně pobaví, Taika je totiž opravdu správně střelený.


kino
  Thor: Ragnarok
  Justic league

Nikdy bych neřekla, že zrovna já budu na superhrdiny. Nebudu tady rozepisovat, zda mám radši DC nebo Marvel. Pravda je taková, že nový Thor se mi líbil více než Justic League. Na druhou stranu musím uznat, že Liga se DC studiu povedla. Začátek filmu je našlápnutý velice dobře, konec trochu pokulhává. Co se týče Thora ten je dobrý od začátku až dokonce. Ve filmu umře hodně postav, ale Taika to zařídil tak, že Vám slza nestihne ani ukápnout a hned se začnete smát nějakému vtipu. Někde jsem četla, že je to tak schválně, protože v Infinity War mají začít umírat hlavní postavy. Batman bude přeobsazen. To je asi všechno. Snad jsem Vám moc nezamotala hlavu.


Handmaid's Tale
  tv show

V češtině Příběh služebnice. Seriálová adaptace vznikla podle motivů stejnojmenné knihy od Margaret Atwood, která letos navštívila Prahu. Já jsem od autorky zatím nic nečetla a nemám od ní žádnou knihu. Ráda bych si však přečetla právě Příběh služebnice. Seriál si mě získal. Vysoká úmrtnost novorozenců a neschopnost počít a donosit dítě v USA způsobí, že se k moci dostanou nesprávní lidé. Na území započne občanská válka a ženy jsou na jedné straně naprosto zbavené svých práv. Z těch plodných se stanou služebnice, které mají jediný úkol, povít vůdcům potomky.
Představte si, že jeden den by nám ženám zabavili peníze a majetek. Vyhodili by nás z práce. Nesměli bychom číst. Když bychom byli neplodné, poslali by nás do moderního vyhlazovacího tábora. Když bychom byli plodné, znásilňovali by nás a brali nám naše děti. Tahle myšlenka je děsivá. Už jsem slyšela někoho mluvit o tom, že tohle se nikdy nemůže stát. Kdo ví, co se kdy stane. Místy je to ale dosti realistické.


Stranger Things
  tv show

Tahle show se Netflixu povedla. V poslední době je v kinematografii populární motiv 80. let. Do popředí se dostávají emoce, přátelství a láska. Říkáte si, že tyhle prvky naleznete i jinde. To sice ano, ale koukněte na Stranger Things a porozumíte tomu. Čtyři kamarádi. Jeden z nich se ztratí a místo něho se objeví záhadná dívka a začnou se dít podivné věci. Moji oblíbenci jsou Eleven, Dustin a Steve, ale celkově miluji všechny hlavní kladné postavy. Druhá série pro mě není žádným zklamání. Jsem naopak velice překvapená, že se tvůrcům podařilo udržet úroveň a kvalitu. Taky bych ráda napsala, že jsem vcelku strašpytel, ale tohle mi nedělalo žádný problém, i když místy to může být na začátku krapet děsivé.


Quantico
  tv shows

První série je poklad. Druhá série úpadek. Alespoň pro mě. Pokud máte rád seriál How to Get Away with Murder, rozhodně dejte první sérii šanci, je zakončena tak, že není nutné pokračovat další sérii. Příběh vypráví o studentech FBI akademie Quantica. Víme, že jeden z nich je terorista a jeho čin téměř předčil útok z 11. září. Kdo je záporák tohohle příběhu?


Everybody Knows
   Sigurd

When We're High
  LP

Fight Like a Girl
  Zolita

Sorry not Sorry
   Demi Lovato

Havana 
    cover Madilyn Bailey

No Fire
   Emma Smetana


Humbook

Dne 7. řijna se konal v Meet Factory v Praze Humnook festival. Jestli jste knihomolové, tak Vám to nejspíše neuniklo. Na festivalu jsem byla s theDavanity a moc jsme si to užili. Být tam celý den bylo dost náročné. Na podpis od Jenny Han jsem to už nevydržela, což mě mrzí, nadruhou stranu dvě hodiny jsem stála ve frontě a stát tam ještě chvíli, tak to se mnou sekne. Poprvé jsem si zkusila vyrobit svíčku a navnadilo mě to tak moc, že teď vyrábím i doma. Přednášky byly zajímavé a Princ Ládík si mě naprosto získal. Potřebuji si přečíst nutně nějakou jeho knihu.

Radši sraz

Pokud se nepletu tak 3. listopadu se konal druhý Radši sraz, který pořádá Míša z Radši knihu. Byl to první knihomolský sraz, na kterém jsem byla a bylo to moc fajn. Hodně jsem si to užila a poznala úžasné české knihomoly. Doufám, že zavítám i na vánoční radši sraz.



B O N U S
  Feyre a Rhys 
    "obsazení"

Tohle je spíš taková moje srandička. Někteří to v tom prostě neuvidí, ale já to v tom vidím. Můj vysněná cast na hlavní postavy vypadá trochu jinak, ale to nevadí.


Líbí se Vám tenhle styl článku? Mám sepsat i zimní oblíbenosti knihomola? 
A jaké věci dělali radost po celý podzim Vám?

Komentáře

  1. Já úplně žeru takovéhle články. A jsem rada, že pises i o filmech a seriálech :) Napiš i zimní 😊

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Popular Posts