Knižní přírůstky za říjen 2017


Měla bych asi pomalu psát Knižní přírůstky za listopad 2017, ale bohužel jsem ve svém časovém presu zanevřela na blog. Fotky k tomuhle článku, už mám v počítači nějaký ten pátek.
Obávám se, že článek s listopadovými příspěvky vynechám a napíšu souhrnný článek, který bude shrnovat knihy přečtené a koupené. Těch knižních přírůstků je za listopad totiž méně.
Teď Vám, ale představím knižní příspěvky za říjen.


milk and honey
the sun and her flowers
the princess saves herself in this one

Kniha Milk and Honey se u nás stala fenoménem ještě před vydáním jejího českého překladu Mléko a med. Nejlevnější kousek to zrovna není a obálka je chatrnějšího charakteru. Nicméně obsahově to je pro mě poklad. Někdy, jako by Rupi Kaur psala mé myšlenky. V jejích řádcích moudrosti, bolesti a naděje jsem se nejednou našla.

The Sun and Her Flowers právě čtu. Tenhle svazek je o pár stran tlustší. Obsahuje více doprovodných ilustrací a dokonale doplňuje předchozí knihu Milk and Honey. Není však nutné, číst jako první Milk and Honey. Mezi knihami není souvislost.

Nečekejte básničky, v tomhle hodně lidí narazilo. Žádné veršování se nekoná. Je to spíše sbírka myšlenek, které vystihují autorčin život. Angličtiny se nebojte. Já nejsem v angličtině nějak moc zběhlá a Milk and Honey jsem zvládla napoprvé přelouskat za dvě hodiny bez asistence slovníku.

Svazek The Princess saves herself in this one je v Palladiu v Praze umístěn hned vedle Milk and Honey. Formátem je kniha o hodně větší. Obal je také citlivý na dotyk. Jak už název napovídá, příjezd prince na bílém koni se nekoná, princezna se musí zachránit sama. Lidé se většinou trápí, když jsou sami. Samota je děsivá. To ale neznamená, že bychom měli zůstat zaseknutí. Není tady nikdo, kdo za nás bude bojovat naše bitvy. Je to jen na nás. Je potřeba, aby jsme hráli sami za sebe, a sem tam se nebáli upřednostnit sebe před ostatními.

Zaklínač: Poslední přání

Na Chodově v září otevírali Neoluxor a já měla poukázku na nákup. Zaklínač má svůj kult. Jsou lidé co hrají hru. Pak i lidé, co četli knižní předlohu. Netflix prý chystá seriál.
Hru jsem zkoušela hrát. Knihy zatím nečetla. Na seriál budu koukat, ale než nadejde čas, chci si přečíst knihy.

H U M B O O K
Ledová krev
Alenka v říši zombie
Dívka z inkoustu a hvězd  

Původní plán byl nic nekupovat. Davové šílenství bylo větší.

Dívka z inkoustu a hvězd je reading copy, která byla součástí VIP balíčku. Žádná velká sláva to není. Věkově jsem někde jinde. Jedná se o jednoduché čtení pro mladší čtenáře. Pokud máte rádi animák Moana, věřte, že kniha se Vám bude líbit. Pokud jste knihu četli a líbila se Vám, schválně se koukněte na Moanu.

Alenku v říši zombie jsem si koupila na doporučení Coralineandherbooks. Na knihu se moc těším, ale zároveň vůbec nevím, co mám očekávat. Myslím, že to bude pecka.

Ledová krev mě lákala už od českého vydání. Slyšela jsem sice převážně špatné ohlasy, ale víte Vy co?
Já si to lajznu. Anotace mě zaujala. Miluju citáty, co jsem našla na internetu. Miluji fancasty a fanarty. Přiznám se, že kniha se mi do teď lehce plete s knihou Sníh nebo popel od Sary Raasch. Budu si muset obě brzy přečíst, abych měla jasno. Jinými slovy, kdybyste se mě zeptali, o čem dané dvě knihy jsou, musela bych pět minut přemýšlet a ujasnit si jaká je jaká. Na obě dvě se nicméně těším jak malé dítě na Vánoce.


V Ý H R A
Oko za oko 

Moje jediná výhra za říjen. Jenny Han jsem si naprosto zamilovala díky její knize Všem klukům, které jsem milovala. - Vcelku jednoduchý příběh, který Vás pozitivně naladí.
Jsem tedy zvědavá na Oko za oko. Věřím, že Jenny Han je zárukou kvality, a že si mě tenhle příběh taky učaruje. Prozatím mám v plánu dočíst zbylé díly série Všem klukům. Takovéhle pozitivní čtení ve svém životě potřebuji. Nevím proč - mám ho na svém TBR poměrně málo. Převáhají u mě spíše tragické a melancholické příběhy. (UPS! zapomněla jsem udělat fotku)

Rozhodnutí zabíjet

Detektivka, kterou napsal a vydal tatínek mé kamarádky theDavanity. Detektivky nejsou úplně můj žánr, přesto bych si knihu ráda přečetla.

A zrodí se píseň

Tady nastalo jedno velké zklamání hned jak jsem knihu otevřela. Je to nejspíš i důvod (nebo výmluva), proč jsem ji zatím nepřečetla. Měla jsem přetrženou stuhu a někdo se ji ještě primitivně pokoušel slepit. Tohle by byl pro každého knihomola infarkt. Pro mě byl. Knihu jsem reklamovala, úspěšně. Teď uvažuji, zda nedám rereading prvních dvou dílů.
Jedná se o jednu z mých nejoblíbenějších knižních sérií, kterou všem doporučuji. Takže pokud jste doposud váhali, jděte do toho. Nebudete litovat. Je to originální příběh, který představuje nový svět, nové "fantasy bytosti", nový Londýn a úplně jiný Oxford. Autorka je často přirovnávána k J. K. Rowling - obě jsou angličanky a obě "mají" kvalitní sedmidílné série.

Knižní (knihomolské) doplňky, které mi udělaly radost:



Napište mi do komentářů, jaké knihy jste si za říjen pořídily Vy. Nebo pokud máte přečtené některé výše zmíněné tituly, můžete mi napsat Váš názor.


Komentáře

  1. Super článek. Krásné fotky. Milk and honey si chci přečíst už dlouho, snad se k ní brzy dostanu 😊

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Popular Posts