Knižní přírůstky za září 2017


V září jsem opět nebyla hodná a utrácela jsem. Na mojí obranu jsem, ale vždy využila různých slev a akcí. Každopádně posuďte sami o pár řádků níže. Měsíc září pro mě byl, co se týká knižních přírůstků jedinečný, díky tomu, že jsem vyhrála hned tři knihy, což se mi zatím nikdy nestalo. Ano, předminulý měsíc jsem vyhrála Six of Crows, což byla moje první výhra snad za celý život. Nebudu to tady zdržovat a pojďme na to.

Soutěže


Hned na začátku září ke mě doputovaly první dvě výhry. Jedna byla od @jackelinmandragor, která v červnu pořádala spolu s @endlessbibliophile výzvu. Určitě se podívejte na jejich instagramy, pořádají i další výzvy. Pokud Vás zaujmou, neváhejte se zúčastnit. Já, bohužel kvůli práci a škole nestíhám. Už takhle fotím dost věcí dopředu.

Jackelin mi dala na výběr z několika titulů. Já si nakonec zvolila knihu Krycí jméno Verity, která byla svého času všude na sociálních sítích. Knížku si jednou moc ráda přečtu a děkuju za výhru a kupu záložek!




Dále se na mě usmálo štěstí v jedné soutěži od CooBoo a nakladatelství mi zaslalo jejich novinku Sníh nebo popel.

Musím říct, že jsem hodně zvědavá a na knihu se těším. Jen se snažím nemít moc velká očekávání, abych nebyla zklamaná. Příběh je připodobněn a srovnáván se Skleněným trůnem od mé milované Sarah J. Maas.

Osobně nemám tohle srovnávání knih a připodobňování jedné knihy k druhé moc ráda, ale je to pro mě i způsob jak najít něco podobného - stejně dobrého, co by mi mohlo sednout. A já už teď vyšiluju, že mám od Maasové přečtené skoro všechno, co u nás zatím vyšlo.

Největší radost mi udělala hned druhá výhra od CooBoo. Jedná se o knihu Říše bouří, páté pokračování Skleněného trůnu od Sarah J. Maas.

Knihu právě čtu a jsem cca na straně 250. Je to dokonalé, ale poprvé mám pocit, že se děje strašně málo věcí. Nevím, zda je to tím, že tady máme najednou tolik postav a tolik kapitol z různých pohledů. Taky mi to díky těm kapitolám začíná připomínat Hru o trůny. O tloušťce nemluvím. Jenže tloušťka je u knih Sarah J. Maas nepodstatná. Její styl psaní je svižný a kniha se čte díky tomu sama. U mě dokonce začíná platit, že čím tlustší kniha od Sarah, tím dříve ji mám přečtenou.

Dny Marianne

Původně jsem myslela, že se Dnů Marianne letos nebudu vůbec účastnit. Hlavní faktor byl, že nebylo moc peněz a druhý, že mám snad všechno, co potřebuju. No, trochu jsem se spletla.

 Bylo mi jasné, že poté, co mě tak uchvátila má první kniha od Jenny Han, budu potřebovat další. Váhala jsem zda vzít jen druhý díl a nebo rovnou i třetí, ale víte co, vzala jsem radši oba. Brala jsem totiž jako znamení, že v knihkupectví, kde jsem ten den byla, měli jen poslední kus.

 Bylo vtipné, že jak byl poslední, musela jsem si říct o pomoc prodavači, protože jsem ho nemohla v té záplavě knih najít. Společně jsme knihu PS. Stále tě miluji konečně našli a já si hned uzmula z nepřehlédnutelné hromady třetího dílu svoje Navždy s láskou Lara Jean. Špatná zpráva pro mě ovšem je, že Jenny bude kvůli zranění podepisovat každému jen jednu knihu. Moje hromádka knih na podpis se skládá totiž převážně jen z jejích titulů.


Někde jsem slyšela, že Píseň zimy má na Goodreads špatné hodnocení. Celkově se ke mě dostávaly jen špatné recenze a názory. Takže mi bylo jasné, že kolem téhle knihy jen tak projdu.

 Jenže to by úžasná rychločtenářka @kristiespacilova nesměla na svém instagramu začít sdílet své pozitivní názory a zajímavé ukázky z knihy. Prostě si mě dostala Kristie a na knihu se teď těším snad ze všech knih nejvíc. Ani nevím nic moc o příběhu, ale možná je to dobře. Čekám něco kouzelného a nevšedního, nového. Snad nebudu zklamaná.

1+1 od Yoli


Tuhle akci jsem chtěla opravdu hodně využít. Jaké to bylo překvapení, že se akce dala propojit s cenami od Knižního klubu.

V poslední době mě hodně zaujala kniha Královna Tearlingu. Tahle kniha u nás zas tak moc propagovaná není a na internetu najdete rozporuplné názory, ale právě ty mě přiměly knihu si pořídit. Dále jsem zvažovala, že zkusím zase něco od Colleen Hoover. Držela jsem v rukou Ztracenou naději a uvažovala, že možná půjdu prozkoumat, zda mají někde Možná jednou, jelikož to na hromádce Yoli knih chybělo. Ale nakonec jsem si řekla, že chci i druhý díl Tažení do Tearlingu. V té nerozhodnosti jsem si zvládla přečíst první kapitolu Královny a uchvátilo mě to. Doufám, že má Yoli v plánu i třetí díl, protože není nic horšího, než neukončená série.

25% sleva a poštovné zdarma od AlbatrosMedia


Šest vran u nás byla hodně propagovaná novinka. Na knihu jsem se moc těšila, protože ve světě je kolem ní velký boom. Byla jsem tedy nadšená a měla velká očekávání. Ale tvrdý dopad přišel ještě než se ke mně kniha dostala. Vlastně se divím, že se ke mě zvládla dostat. Putovala ke mě celých osm dní. Takže, když už jsem ji konečně měla v rukou, všude byly vášnivé názory a kritika.

Kniha má hromadu překlepů a gramatických chyb. Gramatických chyb si všímám méně než těch překlepů. Opravdový oříšek pro mě však byl a stále je (ještě jsem ji nedočetla) styl, kterým je to napsané. Nemluvím o překladu, protože stejný problém mám i s originálem. Prostě mi autorčin styl asi nesedl. Nevím. Jsem z to toho popravdě smutná, protože jsem se těšila. Co se týče vizuálního zpracování, kniha je opravdový skvost a jsem ráda, že mi bude zdobit knihovničku. Příběhu dám ještě šanci - tak moc chci aby mě to chytlo, tak jako to chytlo ostatní.

A to je z mých knižních přírůstků všechno. Na závěr prohlašuji měsíc září, za měsíc ve znamení CooBoo knih. Napište mi do komentářů, jaké knihy jste si za září pořídily Vy. Nebo pokud máte přečtené některé výše zmíněné tituly, můžete mi napsat Váš názor.

Komentáře

  1. Hm, už jsem u někoho viděla, že ten Sníh nebo popel přirovnává ke Skleněnému trůnu, ale to by šlo jen u jedné části té knihy. A možná ještě u jednoho aspektu hlavní hrdinky. Sama bych to ale s Trůnem nesrovnávala. Sice se mi Sníh nebo popel líbil, ale Trůn je lepší. :D
    Ha, ha, s tím, čím tlustší kniha od Sarah, tím rychleji to přečtu, to mám úplně stejně. :D Empire of Storms jsem dala asi za tři dny. :D
    Juj, tak teď budu doufat, že tě Píseň zimy nezklame a ty si nebudeš myslet, že mám hrozný vkus. :D Záleží na tom, jak to budeš vnímat a přemýšlet nad tím. Co jsem četla názory českých čtenářů, kterým se to nelíbilo, většinou vyčítali věci, které jsem já vnímala a vykládala si úplně jinak. Člověk si musí uvědomit i to, že je to zasazené někdy do 19. století. Není to vyloženě akční, ale krásně napsané. Osobně si myslím, že by se nad touhle knihou dalo dost diskutovat. :D A zase zahraniční recenzenti, které sleduji a jejichž názoru věřím, knihu hodnotí též kladně. Tak uvidíš, no. :D Budu se těšit a zároveň bát tvého názoru. :D
    Jestli nevyjde 3. díl Královny Tearlingu, tak budu pekelně naštvaná, protože jsem si to teď taky koupila. :D
    Hej, tak to mě mrzí, že ti u Vran nesedl styl. To mně zase naopak jo a vlastně se mi líbil mnohem víc než v Griše. Celkově mi Leigh jako autorka dost vyhovuje. Ale vím, že i tohle je dost individuální. Např. spousta lidí má ráda styl Tahereh Mafi (Jsem roztříštěná), za to mně absolutně nesedí. :D Možná by bylo lepší se s knihou netrápit a případně se k ní vrátit později, třeba ti v jinou dobu sedne lépe. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní přírůstky :) Snad na všechny tyto knihy má také zálusk :) Rozhodně se těším na Šest vran a Píseň zimy :) Hezké čtení i v říjnu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já prostě žeru ty tvoje fotky, jsou dokonalé! :) Četla jsem Šest vran a strašně mě iritovaly ty chyby. Rozčilovala jsem se u každé z nich a to se potom odrazilo i na hodnocení. Obsah knihy se mi líbil až tak od druhé poloviny, takže pro mě takový průměr. Jinak jsem žádnou jinou knihu nečetla. Já jsem nahromadila něco okolo 20 knih a za chvíli je jdu fotit a psát článek :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Popular Posts