Knižní přírůstky za srpen 2017


Jelikož se jedná o první příspěvek do rubriky Knižní přírůstky, slušelo by se, abych Vám nastínila, jak to s tím nakupování knížek mám. Ano, jsem jeden z těch lidí, kteří mají problémy s nakupováním knih. Nějak mám strach, že když si nekoupím knihu hned, pak už nepůjde sehnat. Je to zcela oprávněný strach, protože už se mi to párkrát stalo. Ten trapný moment, kdy mě v Neoluxoru odkázali na antikvariát, protože jsem sháněla knihu, která u nás byla vydaná před pěti lety. 
A jak jste na tom s nakupováním knih Vy?

(Ne)obyčejný kluk
Tahle kniha mě minula, když u nás vycházela. Nebudu lhát, jednou se mi stalo, že jsem ji držela v rukou v knihkupectví. Ani nevím proč jsem si jí tehdy nekoupila. Přece jenom obálka je v mém oblíbeném odstínu modré. Možná mě nezaujala anotace - a to je divné, protože mě zaujme skoro všechno. (Fantasy vede, ale občas se mi do rukou dostane i detektivka, thriller nebo klasika. Ale pravděpodobněji mě uvidíte s fantasy nebo YA literaturou. A nebo s nějakým jiným medii a blogery opěvovaným knižním špekem.) Důvod proč se ke mě nakonec tenhle příběh dostal je jednoduchý. Vyrazila jsem po dlouhé době do knihkupectví. Když jsme se prohrabovala zlevněnými knihami, padla mi tahle kniha do ruky a já si vzpomněla na trailer k filmu, který jsem před pár dny viděla. (Takže za to může filmový trailer. Kdo si nechce přečíst knihu před tím, než uvidí film? Druhý faktor byl ten, že za ní chtěli jen 79 korun.)

Všem klukům, které jsem milovala
Poprvé jsem objednávala z AlbatrosMedia a řeknu Vám, že když tam na mě vybaflo na konci objednávky, zda se chci zapsat do věrnostního programu, nikdy by mě nenapadlo, že objevím, to co jsem objevila. (Abychom to uvedli na pravou míru. Předobjednávala jsem si Šest vran.) To, co jsem objevila u mě, jakožto u člověka trpícího knižním shopaholičstvím, způsobilo menší záchvat. (Divím se, že byl malý a neprojevil se ve větší míře. Aneb, Barča objevuje.) Miluju slevy a nejvíc mě vždy naštve poštovné, které dorovná cenu knihy, na cenu v kamenném obchodě. Zpět k pointě. Když jsem objevila tu kouzlenou věc, umožňující dopravu zdarma a 25% slevu na vše, řekla jsem si, že je čas připravit se na Humbook.


Šepotání
Tak jsem si objednala i Šepotání. Páne jo. Nevím, co víc říct. Alenku v Říši divů miluju. Byl to první animák, který jsem viděla. Ostuda a hanba mi, že jsem ještě nečetla originál. Jednou to napraví. Letos to nebude a příští rok asi také ne. Pravděpodobně si dříve přečtu Šepotání. Vlastně doufám, že si ho přečtu co nejdříve. Humbook se blíží a já jsem ostuda s resty.
Příběh o Alence je mi taky hodně blízký, protože moje mamka se jmenuje Alena a máme jednu legrační historku s králíčkem. Ale o tom někdy jindy.

Trilogie ACOTAR
Za tohle může Radši knihu (IG @radsi_knihu). Díky jejímu videu, jsem se odhodlala k tomu, že se pokusím knihy přelouskat v angličtině. Moje české vydání prvních dvou dílů je v rozkladu a to doslovně (oba díly jen dvakrát přečtené). Navíc další faktor toho, proč si obhajuji tento kup, je ten, že ACOTARU není nikdy dost. Bůh pomáhej, pokud by se CooBoo rozhodlo vydat sérii v hardbacku, asi bych se neudržela. Tenhle příběh miluju, miluju Rhysanda a Inner Circle. Dvůr trnů a růží mi otevřel dveře do knižních světů, které Sarah J. Maas vytvořila. Baštím jí to. A netrpělivě vyhlížím český překlad ACOWARU a Říše bouří (Pokračování série Skleněného trůnu, které už mám taky předobjednané. Když už jsme u toho - slevový kód, který najdete tady, Vám hodí na Albatros Media poštovné zdarma a 25% slevu.).

A co jste si za srpen pořídili Vy? Napište mi do komentářů. Moc ráda si počtu, i když to znamená, že se budu muset odtrhnout od Všem klukům, které jsem milovala.


Komentáře

  1. Hej, docela zvažuji, že si (Ne)obyčejný kluk přečtu právě kvůli tomu chystanému filmu. :D
    No vidíš, to mi připomíná, že bych tuhle sérii od Jenny Han mohla dočíst. Zatím mám za sebou jen ten první díl, ale tenkrát mi to přišlo hrozně roztomilé a fakt se mi to líbilo. Jen teda asi v češtině bych to nezvládla, tyhle romantické knížky na mě v češtině působí hloupěji než v angličtině, nevím proč. :D
    Šepotání mě moc neláká. Sice má krásné obálky, ale řekla bych, že to nebude nic pro mě.
    Sarah mám doma jen v angličtině a jsem za to ráda, když vidím, že ten český překlad je ještě tlustší než ten anglický originál. :D Sama teď čekám, až mi BookDepository odešle mou předobjednanou Tower of Dawn a bože, těším se na to, i když Chaola tolik nemusím, ale bude tam Yrene, juch!
    Jinak teda nevím, jak moc čteš v angličtině, ale zrovna knihy od Sarah nemají tu angličtinu úplně nejlehčí. Každopádně ti se čtením budu držet palce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všem klukům je opravdu roztomilé, při čtení jsem se pořád culila a červenala a nějak to na mě přeneslo dost pozitivní energie. Už mám doma i další dva díly, ale moc to do Humbooku nevidím. Šepotání mě láká, ale i neláká. Já nevím, hodně se mi ta natěšenost s nenatěšeností pro tuhle knihu střídá. Chaola taky nemusím xD A nějak jsem vynechala Krvavé ostří a začínám si tak říkat, zda to není fatální chyba. Momentálně mám totiž rozečtenou Říši bouří a nějak nemůžu přestat číst. Ne, že bych se povídkové knize vyhýbala, protože ano, povídky zrovna nemusím, ale pořád si to šetřím na Vánoce. Nevím proč xD Hale já a ajina to je běh na dlouhou trať občas překvapím sebe a i okolí, ale občas koukám na slovíčko, které vlastně znám a lámu si hlavu. Načla jsem zatím ACOMAF a paráda, myslela jsem, že to bude horší. Horší pro mě bylo Šest vran v ajině. Jsem si myslela, jaká to nebude pohoda a nebyla. Ale pak jsem jaksi zjistila, že mám problém i s překladem, takže mi těch Šest vran není souzeno asi :(

      Vymazat
  2. Hezké knižní přírůstky. Stejně jako ty miluji slevy a nejvíc knih vždy koupím ve výprodeji nebo v Levných knihách. Možná proto jsem se ještě pořád nedostala ke Dvoru :D Šepotání si přečti co nejdříve, protože mě tato trilogie uchvátila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výprodeje a různé akce a slevy, to je můj největší problém. Levné knihy taky ráda navštěvuju a vždy tam najdu nějaký zajímavý kousek. Jako třeba první vydání prvního dílu HP v angličtině za necelou stovku :D Nebo průvodce Sherlockem (BBC) za 12 korun. Ale jsou i dny kdy tam přijdu a nic, co by mě zaujalo, nenajdu. Největší radost mám z knihy Chomejní, Sade a já od A. Shalmaniové. Vážně jsem uvažovala, že si knihu pořídím a pak jsem vešla do Levných a radost byla na světě:D

      Vymazat
  3. Alenka je taky mým obrovský strašákem ve skříni (schovává se tam společně s Malým princem). Ale Šepotání jsem četla (teda jen ten první díl). Rozhodně však za to stál. Musím říct, že je to skvělý příběh.
    PS. Dobře sepsaný článek :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Popular Posts