Joker, 911 a Prank Encounters

Zdravím drazí prokrastinátoři,

     pokud jste čirou náhodou otevřeli tenhle článek, dovolte mi vás přivítat do (staro)nové rubriky, skrz kterou bych se ráda vrátila k formě článků, ve kterých jsem vám doporučovala věci, které mě za určitý uběhlý časový horizont nadchly. Připravte se tedy na tipy všeho druhu - knihy, seriály, filmy, hudbu, akce, kavárny, výstavy, bookstagramy, booktubeři, blogy, atd. Článek ale bude fungovat i formou deníčku, takže někdy budu psát i vzpomínkové věcí, které už nebudou aktuální - viz. v dnešním článku zmiňovaná autogramiáda.
Mě osobně tato forma článků baví asi nejvíce a budu ráda, pokud mi v komentářích dáte vědět, jestli jestli jste zmíněné knihy četli, zda hodláte kouknout na jeden ze zmiňovaných seriálů nebo třeba jen uvedete nějaký svůj vlastní tip pro mou maličkost a pro ostatní čtenáře. Budu si cenit jakékoliv zpětné vazby :)

Kniha
   Water Runs Red
     Řekla bych, že boom kolem moderní poezie u nás už svého vrcholu dostál a postupně zájem o ní upadá. Nebo jen sleduju špatné lidi na instagramu... Tak jako tak jsem neodolala a pořídila si sbírku od mé milované Jenny Clare. Rozhodně nejsem zklamaná, Jenna nabídla nová témata a rozhodně se neopakovala. Její sbírka je velice osobní a shrnuje velkou část jejího života. Kromě feminist a self-care vibes se připravte na témata jako je asexualita, náboženství, toxická přátelství, taylor swift a politika. Sbírka není rozhodně celá textového charakteru, ale nese autorské fotky a drobné grafiky samotné Jenny, která si  sbírku editovala a vydala sama skrze Amazon. Mezi řádky najdete hromadu popkulturních odkazů skrze takzvané easter eggs. Tohle prostě chcete číst! Knihu naleznete k zakoupení na BookDepository a již zmiňovaném Amazonu.





   Freddie Mercury: Ilustrovaný životopis
     Na první pohled útlá knížečka, skrývá životní příběh a osudové milníky jednoho z nejikoničtějších mužů minulého století, legendy Freddieho Mercuryho. Moje cesta ke skupině Queen a Freddiemu nebyla snadná a poprvé jsem ji podlehla až skrze velice úspěšný snímek Bohemian Rhapsody. Byla jsem tedy moc ráda, když jsem skrze krásně zpracovanou knihu, plnou nádherných ilustrací, mohla nahlédnout do frontmanova života zase z trochu jiného úhlu a řeknu vám, náramně jsem si to užila. Jak zmiňuje autor již na samém začátku, tvorba tohoto jedinečného muže bude ovlivňovat ještě několik následujících generací a možná jsme se nutně nemuseli narodit jako fanoušci Queenů, ale rozhodně jako fanoušci Queenů zemřeme. Knihu můžu doporučit čtenářům, kteří se zajímají o kulturu, hudbu, ilustrace a nebo jsou již věrnými fanoušky této ikonické skupiny a zesnulého Freddieho.
Za poskytnutí knihy děkuji AlbatrosMedia -> knihu zakoupíte na tomto odkazu.


Autogramiáda 
   Brandon Sanderon
      Od pana autora jsem ještě nic nečetla, ale navštívit autogramiádu byla skvělá záminka jak strávit den ve skvělé společnosti Sáry a Kath. Navíc jednu jeho knihu jsem měla, takže jsem úplně s prázdnou netáhla. Sanderson se s tím očividně moc nepáře, takže autogramiáda začala asi o půl hodinu dříve a na to, že většina lidí přede mnou měla na hlavu s přehledem i deset knih, byla jsem za 15 minut už na cestě do Starbucksu. Samotná autogramiáda na mě zanechala poněkud chladnější dojem (a to si jindy potají stěžuju na to zdlouhavé okecávání a stání ve frontě)...

Seriál

  9-1-1
     Reklamy jsou vcelku pozoruhodná věc. Velice často nám vnutí věci, které nejen, že nechceme, ale ani nepotřebuje. Ovšem v tomhle případě mi to vůbec nevadí. Zbystřit by měli hlavně fanouškové Greys Anatomy, protože, cosi budeme Chirurgové začínají příběhově v poslední sezóně zaostávat. 911 zachycuje příběh a osudy lidí z bezpečnostních složek v L.A. Mě osobně nalákala upoutávka na třetí sérii, konec konců, jukněte sami...
Seriál můžete sledovat skrze tento odkaz.


   Prank Encounters
     To jsme se jednou konečně s Kačenkouu toho Netflixu shodly a našly něco, na co společně koukneme. Zcela upřímně to spíš bylo tak, že nám Kath zrovna dělala večeři a já skončila s ovladačem v ruce. Prank Encounters v první řadě ocení fanouškové Stranger Things a Dustina. Gaten Matarazzo si vystřelí z pár lidí. Vy se před obrazovkou smějete, ale oni prožívají možná nejhorší chvíle svého života. Rozhodně nejpodivnější. Ke shlédnutí na Netflixu.



Kino
   Joker
     Když jsem poprvé v kině viděla upoutávku, nebyla jsem nadšená. Spíš tak nějak rozpolcená. Připadala jsem si trochu jako vyvrhel, protože všichni šíleli a o Jokerovi se "pěli písně" ještě před uvedením. Nakonec jsem se, ale nechala strhnout davem a jsem za to ráda. Na tohle nebude připraveni - ponuré, mrazivé a jistým způsobem zvráceně geniální. Protože když podá záporák svou verzi příběhu, možná přestává být záporákem... Přinejmenším si získá vaše sympatie.



   Zloba: Královna všeho zlého
     Tohle je mini hate recenze, kterou si neodpustím... Pokračování zloby pro mě bylo jedním z nejočekávanějších filmů od momentů oznámení. Poprvé jsme trailer viděla až dva dny před návštěvou kina a dostala ještě větší nadšení pro věc. No... a pak jsem se málem zvedla a odešla uprostřed promítání. To jsem zatím nikdy neudělala, ale tak špatná, za mě pokračování Zloby je. Jediné, co mě zastavilo bylo vědomí, že tam Kath nenechám samotnou. První půlka skvělá - nádherné kostýmy, povedené efekty (které už ve velkém překonali vrcholového Avatara), skvělá výprava. V druhé půlce ovšem nastal zmatek ve stylu "nevěděli jak to ukončit" - překombinovanost, nulová strategie hodné strany, přehnaná naivita hlavní postavy, zázraky z hůry, nevyužitý potenciál, finálová uspěchanost - jinými slovy, trochu mi to připomnělo zakončení seriálové ságy GOT. Dalšího pokračování Zloby se ráda vyvaruji...


Kavárna
   My Prague Coffee Story
Pokud budete mít cestu kolem Hlavního nádraží a trochu (víc) času nazbyt, určitě navštivte kavárnu My Prague Coffee Story, která se od Hlaváku nachází jen 1-2 zastávky tramvají (podle toho, zda chcete jít ten zbylí kousek do kopce nebo z kopce). Shodou okolností, tam pracuje Kath a pozvala mě na snídani. Krásný prostor, výborný jídlo, milá obsluha a nevím, jestli jsem měla jen takové štěstí, ale kromě obsluhy, jsem byla v ten moment v kavárně snad jediná Češka :D

Hudba
   Lil Peep - Come Over When Youre Sober
Nedávno jsem se koukala na roomtour video jedné zahraniční booktuberky, kde slečna ukazovala zmiňované album. Jelikož miluju hudbu a o čem jsem doposud neslyšela, pro to se velice snadno nadchnu, hned jsem si album našla na Spotify a ano, trochu jsem se zamilovala. Takže teď už běžně poslouchám. Album jako celek je hrubější, zcela střízlivé, úzkostné a smutně blahosklonné.


Komiksy
   Srdcerváči
     Tak tenhle komiks si mě naprosto získal svou kresbou, roztomilostí a zamilovaností. Věřte mi, asi ještě nikdy se mi nestalo, abych při čtení výskala radostí, když se postavy chytnou za ruce nebo si dají pusu. Tohle je zaručený lék, pokud na vás padá pochmurná podzimní nálada a těžkost každodenních povinností. Jedná se o LGBT příběh, který si už získal tisíce fanoušků a přečíst si ho můžete v tištěném českém překladu a nebo je dostupný v originále online a zdarma na tomto odkazu -> https://heartstoppercomic.tumblr.com
Tip na youtuberku/video
   AMillionMadMusings
     Myslím, že k tomuhle ani nemusím nic psát... *fangirling k zmiňovaným seriálům*
  


Co si nenechat ujít v následujících týdnech?
   12.11. Autogramiáda Colleen Hoover - odkaz na FB událost
   14.11. Koncert Charli XCX - odkaz na prodej lístků
  18. a 25.11. Workshop: Výroba rostlinných terárií - odkaz na stránku s bližšími informacemi
  28.11. Křest knihy Tamařino souhvězdí - odkaz na FB událost 


Komentáře

  1. Tento tip článku se super! Určitě pokračuj. Joker se mi moc líbil, závidím Zlobu, tu pohádku miluji! ♥

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý článek! Na seriál 9-1-1 jsem nedávno narazila a příjemně mě překvapil. Zatím jsem viděla jen dva díly a ani nevím z jaké série, ale přemýšlím, že to začnu sledovat od začátku. :) Jinak film Joker je můj velký rest. Stále jsem ho neviděla, protože se bojím zklamání, ale doufám, že si ho už brzy pustím.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Popular Posts