Koláčky a spiklenci: Snad na mě nezapomeneš


Autor: Theo Addair | Rok vydání: 2019 | Nakladatelství: Yoli 
Anotace: Hurá, prázdniny! Daniel a Kit se už nemůžou dočkat, až spolu stráví léto. Dani zrovna odmaturoval a s Obrtínským gymnáziem i nepříjemnými spolužáky se může jednou provždy rozloučit. Kit má naopak spoustu učení před sebou. Daniel je pro něj ale obrovskou motivací. Pokud se bude dost snažit, může školu dokončit dřív a vyrazit za Danielem na univerzitu. A pak by se třeba… ale jen třeba… mohli jeden k druhému nastěhovat. Jejich plány na léto v Krampeřicích však zhatí jediný telefonát od Morgensternů. Daniel se musí ihned vrátit domů a nastoupit praxi v otcově právnické firmě…


První díl mi velice brzy po vydaní, doporučovala moje dobrá kamarádka TheDavanity. Dokonce jsme spolu šly do knihkupectví a já si knihu pořídila. Přesto je to teprve jen tři - čtyři měsíce zpátky, kdy jsem četla Muffin a čaj a nechala se dokonalým LGBT příběhem naprosto unést. Často jsem se přesvědčovala, že čtu opravdu knihu od českého autora a že se mi tohle všechno prostě a jednoduše nezdá. Nezdálo. Jaký je tedy můj názor na pokračování?

"Jednou jsi řekl, že se ti na mně líbí, 
jak dokážu vymyslet věci tak, aby fungovaly,..."

Měla jsem strach a zároveň velká očekávání. Kdo by neměl? Když mi kniha přišla, hned jsem se do ní nepouštěla. Vím, že většina lidí ji stihla přečíst ještě ten den, kdy si ji pořídila. Já váhala. Nakoplo mě až setkání s autorem na letošním Světě knihy prostřednictvím Yoli brunche a následující autogramiáda. Theo vládne zvláštní příjemnou atmosférou a hned jak mi knihu podepsal, měla jsem jasno... Teď je ten čas!


Čtení jsem si vychutnávala a čtení zvládla natáhnout, díky vážnější atmosféře a určitým událostem, na dva týdny. Autor mě emočně vyždímal, prožila jsem minimálně dva menší infarkty a zařekla se, že jestli tohle nebude mít dobrý konec, další naše setkání, pro něj dvakrát dobře nedopadne. Takže ano, v téhle knize autor naráží na závažnou překážku, která se v životech a vztahu mezi hrdiny vytvoří. Pokud si čirou náhodou tohle Theo přečteš, pěkně se na tebe zlobím, jak jsi kluky mohl takhle hrozně potrápit. Klidně bych si četla jen 100% pozitivní a oddechovou trojku o jejich prázdninovém pobytu u Baltského moře.

"Neloučíme se, jasný?"
"Samozřejmě že ne..."

Pátkem 30. června začínají našim klukům prázdniny a v plánu je je strávit u Kita. Jeho mamka jim vyklidila a vybavila maringotku aby kluci měli soukromí. Všechno vypadá ideálně, přesto jako úponky boha nočních běsů z pohádky Legendární parta, atmosféru začnou narušovat Danielovi démoni minulosti. Špatné vzpomínky a pocit, že je do něčeho znovu nucen, i když to tak vlastně vůbec není. Pravý úder shůry má teprve přijít...


Kit leží v učení a připravuje se na srovnávací testy, aby mohli být s Danielem ve stejném ročníku. Setkáváme se s Kitovými kamarády Ondrou a Bárou a z ničeho nic se ozývá Danielův otec. Chce aby se jeho syn do Prahy vrátil dříve a pomáhal mu ve firmě. Do hry pak vstupuje i dluh Kitovi mámy. Firma Danielova otce má za úkol ho vymáhat a tak se Daniel odváží k hrdinskému činu a rozhodně se  dluh vymazat ze systému. Bohužel, jeho otec na to přijde a ba co víc, dojde i k odhalení toho, že Daniel má vztah s Kitem...

"Svět nezměním."

Pokud se bojíte, že jsem toho prozradila o kousek víc než anotace - ano, prozradila. Jenže tahle kniha, i když na to nevypadá, skrývá velice obsáhlý příběh, ve kterém se stane strašně moc věcí až mi z nich jde hlava kolem a nejsem s to je za sebou vyjmenovat ve správném pořadí.


Jistě víte, že Danielův otec je těžce proti tomu, aby byl jeho syn homosexuálem. To co se v knize následně začalo dít mi lámalo srdce. Cupovalo ho kousek po kousku. Pokud si lámete hlavu proč koláčky a spiklenci, budete si muset knihu přečíst. (I když pochybuji, že jste tak do teď neudělali.) Ještě, že máme ty spiklence T.T

"Už nemůžu... Zastav mě, jestli chceš."

Theo Addair potvrdil, že příběh Daniela a Kita má stále co nabídnout. Opět rozšiřuje seznam knih českých autorů s LGBT tématikou. A pro mě za mě, pokud by na to mělo přijít, ať ho rozšíří ještě jednou!

Za poskytnutí knihy děkuji nakladatelství Euromedia a Knižnímu klubu. Knihu zakoupíte zde. 
Z každého zakoupeného výtisku jdou peníze na organizaci a poradnu S barvou ven!


Komentáře

  1. Krasná recenze ❤️ a děkuji za zmínku, jsem hrozně ráda, že si se do toho pustila!

    OdpovědětVymazat
  2. Už jen týden, týden a budu si na pláži Koláčky a spiklence číst! :D
    Doufám, že týden uteče jak voda a já se udržím a nepustím se do nich rovnou - a to tu ještě na mě kouká Na obtíž jo, a ty moc dobře víš, jak já miluju CoHo! :D
    Musím si ale nejdřív přečíst nebo pustit pár videí o Muffinu a čaji, protože jsem už docela hodně věcí zapomněla. Ajaj, shame on me. Ale možná hodím do kufru ještě ten první díl, pokud na něj zbude místo. Hmmm. Drž mi palce. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherná recenze! <3 Já styl psaní Thea miluju a jeho příběhy bych mohla číst stále dokola. Taky souhlasím s tím, že pokračování příběhu Daniela a Kita by mi vůbec nevadilo. :) Navíc se mi moc líbí, že peníze z koupi této knížky jsou pro organizaci S barvou ven.

    OdpovědětVymazat
  4. Vážně se bojím, že kniha nedosáhne kvalit jedničky, tak jsem ji zatím nečetla... ale třeba s k ní jednou dostanu, díky za recenzi :)
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Popular Posts