Řasokoule: Vše o téhle roztomilé zelené záležitosti


Někdo říká řasokoule, někdo marimo. Tahle zelená chlupatá roztomilost uhranula hromadu lidí po celém světě - obzvláště pak Japonce. K nám se tenhle fenomén nenáročného "domácího mazlíčka" dostává se zpožděním. Ne nadarmo se říká: "Bojíš se, že si pořídíš psa a zapomeneš ho nakrmit? - Tak to si potom radši pořiď řasokouli."

Tyhle dokonalé řasy vznikají v horských jezerech, kde díky pohybu vody a kutálením po dnu získávají kulatý tvar. Vyskytují se hlavně v Japonsku, na Islandu, ve Skotsku, Estonsku a v Rakousku - kde byly údajně objeveny poprvé a to sice v jezeře Zeller see. Najít je však můžeme po celém světě. Řasokoule rostou velmi pomalu. V průměru zhruba necelý centimetr za rok. Některé tak mohou dorůst časem skutečně obdivuhodným rozměrům. 

Někoho to možná zarazí, ale řasokoule není slizká, naopak má roztomilý chlupatý povrch na dotek. Jak už jsem zmínila, někteří si je pořizují jako obdobu domácího mazlíčka nebo čistě jako přírodní dekoraci do interiéru.

Marimo je nenáročná rostlina, které k životu a radosti stačí dóza s odstátou vodou a běžné denní světlo. Rozhodně byste se měli vyvarovat přímému světlu, aby se vaše zelená rostlinka nespálila a vodu stačí vyměnit jednou za 14 dní. A co udělat proto aby si udržela kulatý tvar? Odpověď je: "Mazlit. Mazlit. Mazlit." Samozřejmě jemně a v čistých dlaních. Věřte, že se z toho stane váš oblíbený rituál.

Někteří nadšenci dokonce svou lásku k nenáročné vděčné rostlince dotáhli na další úroveň. Není se proto čemu divit, když uvidíte fotku dózy s marimem doplněnou o barevné kamínky na dnu a dekorativní plastikou vraku lodi. Někdy se dokonce řasokoule dělí o podnájem dózy s rybičkami a parádně si jejich společnost užívají.

Řasokoule mají dnes i své blogy, vlogy a myslím, že jsem viděla i playlisty s hudbou "pro šťastné marimo". Některá "chodí" (v přenosných dózách) se svými majiteli na ryby, do kina,... Nesmím taky zapomenout zmínit oficiálního maskota Marimokkori. Myslím, že si stačí trochu zagooglit a budete překvapení o jak velký fenomén se jedná. 

A teď asi to nejdůležitější. Kde u nás v ČR řasokoule pořídíte? Určitě se najde minimálně desítka obchodů, které je mají ve své nabídce. Já bych se však ráda podělila o svou vlastní pozitivní zkušenost s Rasokoule.eu. Na e-shop jsem poprvé narazila díky jejich instagramu a velice mě potěšil jejich milý přístup. Není problém se jich v DM na cokoliv zeptat a poradit se. Já jsem si například vůbec nebyla jistá velikostí marima a velikostí dózy.

Balíček dorazil velmi rychle a vše bylo perfektně zabaleno, aby se předešlo jakémukoliv poškození. Určitě se nebojte, že by marimo po cestě k vám, do svého nového domova, třeba nedej bože uschlo. Je velice odolné a údajně vydrží až 10 dní bez vody. Pokud jste však z Prahy nebo Hradce Králové, můžete si své marimo osobně vyzvednout. E-shop Rasokoule.eu navíc zasílá i na Slovensko.

Pokud by si snad někdo z vás lámal hlavu s tím, kde jsem se poprvé dozvěděla o řasokoulích já, asi bych musela prve chvíli pátrat ve své hlavě. Marimo mám však spojené hlavně se svou spolužačkou a dobrou kamarádkou z univerzity. Myslím, že Annie je ta osůbka, díky které jsem se o existenci kulatých řas vůbec dozvěděla.

Řasokoule, které mám z již zmíněného eshopu, nejsou však mými prvními. Úplně poprvé jsem si pořídila řasokouli v jednom nejmenovaném kamenném obchůdku v Praze a bohužel jak si teď uvědomuji, moje první řasokoule nejspíš nebyla tak úplně v pořádku a zdravá už v momentě, kdy jsem si jí pořizovala. Mějte proto prosím na paměti, že řasokoule má být zdravě zelená - ne zašedlá nebo zahnědlá a rozhodně nemá být slizká.

Na závěr to, co zajímá většinu lidí, které už jsem stihla touhle roztomilostí pobláznit. Jak jsem pojmenovala své dvě řasokoule z Řasokoule.eu? Možná vás odpověď překvapí, ale i když jsem fanda jmén oblíbených knižních a seriálových postav, tyhle dvě měly jména jasná hned. Probleskla mi hlavou a já už se přemýšlením dál netrápila. Oficiálně tedy Hermés a Nova.

Pokud máte jakékoliv otázky k řasokoulím, dávám vám prostor v komentářích pod tímhle článkem. Pokud budu vědět, ráda zodpovím.

Komentáře

  1. O řasokouli jsem poprvé slyšela myslím někdy na jaře nebo v létě,,l a od té doby jsem si říkala že bych si ji také mohla časem pořídit. Děkuju za článek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že jsem tě třeba trochu víc navnadila a dáš tomuhle jezernímu skřítkovi šanci :)

      Vymazat
    2. Určitě si ji pořídím. :)

      Vymazat
  2. Přiznám se, že o řasokoulích jsem slyšela od tebe podruhé ve svém životě :-) A shodou náhod během dvou dní za sebou :D Můj šéf si pořídil řasoukouli do akvárka a nemůže si ji vynachválit. Sním o vlastním pejskovi, ale do bytu se nám nevejde.. Řasokoule zní fajn :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvůj šéf má vkus :D Určitě dej vědět, pokud si řasokouli taky pořídíš :)

      Vymazat
  3. Normálně si mě zlákala koupit si novou a určitě e-shop omrknu ❤️ Bohužel ta moje první taky nedopadla nejlíp, ale druhá si lebedí u rybek, které si s ní docela s oblibou pinkaji 😁 Super článek! Až zase někomu budu říkat o Marimu odkážu je sem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že by se mi to povedlo, zlákat tě i podruhé? :D Tenhle obchod můžu rozhodně doporučit. Tyhle řasokoule, to je úplně jiný level, oproti těm našim prvním chuděrám.

      Vymazat
  4. Jednou přišel domu přítel a začal mi o tom vyprávět. Řekla jsem si, že to chci domů tak už vím kde si zelenou chlupatici koupit. Strašně by se mi to líbilo jako dekorace, doslova jsem se zamilovala do rostlin a tohle by uchvátilo každého návštěvníka. Je fajn, že není nenáročná :D Dost jsem se i zasmála, co všechno sní lidi dělají. Večer si zapnu video :D

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem se o téhle kuličce dozvěděla po Vánocích, protože ji kamarád dostal od ségry. Upřímně řečeno mě neustále fascinuje. :D Ale na kolej jako mazlíček je dokonalá! :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Popular Posts